Sv: Husker dere …?
Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.
Den var GRUSOM!!
Men epleshampo og Date-parfyme var jo deilig. Og Young Yellow-fjortiskosmetikk. Lebestift med karamell, sjokolade eller kirsebærsmak.
Jeg hadde aldri sånn Alexandraspray, akkurat hvorfor vet jeg ikke. Kanskje fordi jeg hadde Jontue parfyme eller Opium parfyme.
Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.
.......
Husker faktisk det aller meste her , bortsett fra at jeg slapp skole på lørdager (mannen min gikk på skole på lørdager). Når sluttet de med dette ?
.....
..............
.............
.............
.
jeg har gått på skole på lørdager. Jeg begynte på skolen i 1970. Det var i hvert fall i første klasse, kanskje i andre klasse også.
Det var kjempeurettferdig syntes jeg, fordi fetteren min gikk på skole på "bygda" og gikk bare tre dager i uka.
Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.
"Kaste på stikka" og klinkekuler :

Tjorven dukker:

Apachesykkel:

Og diverse samleobjekter : frimerkesamling, klistremerkesamling, glansbilder, servietter og viskelær (i mange former, farger og lukter).
Åååh. Alle Tjorvendukkene fikk "ørnulfsveis"(skamklippet kort).
Kappe land. En eller annen fikk kniven i leggen!
Opprinnelig lagt inn av millact, her.
Skulle ønske de solgte kuletyggis og bugg nå. Min favoritt var banan.
Husker dere joggedressene fra Poco Loco og Poco Lino og Luhta vinterjakkene?
Marineblå busnell genser med skinn på ermene og marineblå lue og skjerf. Jeg bruker skjerfet enda, faktisk.
Luhtajakke har jeg hatt i ulike utgaver. Jeg ønsket meg sånn Hasegg boblejakke, men det fikk jeg aldri.
Headjakken min gikk i søpla i vinter. Den var vasket i stykker.
Far har rød Milletjakke og jeg har en gammel Monclerjakke.
Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.
Jeg hadde det hot-dog viskelæret. Og så leste jeg bøker min mamma hadde da hun var liten, serien om Puk, er det noen andre som husker den? Jeg beundret Puk helt grenseløst.
Og så husker jeg Frøken Detektiv og Bobsey barna, Alvefolket, og sniklesing av Harold Robbins. Ikke det jeg vil kalle bøker som er velegnet for barn, og det endte med en del spørsmål i nabolaget; "mamma, hva betyr pederast?" 
Harold Robbins! Feriebøker. Den ene boken var sikkert produsert på et billig trykkeri.
Alle Øer ble til O. Det ble ganske morsomt.
"horer du hva jeg sier? Jeg horer alltid.!"