Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Mitshubishi Outlander og tre barn

Autofil Bilsnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-11, 13:27   #1
Tuddelu
I farta ...

Tuddelu sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mitshubishi Outlander og tre barn

Vi MÅ ha en ny bil med det aller første. Vår gamle BMW 525 TDI stasjonsvogn sliter BIG TIME om dagen. I påska gikk vannpumpa og i helgen gikk det først et eller annet galt med elektronikken, slik at vi ikke får opp bakluka og så røyk jammen meg girkassa. Så nå kan vi bare rygge i nedoverbakker

Følgende faktorer og krav må tas med i bildet ved vurdering av ny bil:
* Vi har tre barn i alderen nybakt åtteåring, seks og snart to. Sistnevnte sitter bakovervendt i Britax TWE og skal sitte sånn et par år til. Mellomste sitter i beltestol og førstnevnte sitter pt i beltestol på lengre turer/motorveikjøring og på pute i nærområdet, da det er et HEL.... å få festet to beltestoler i tillegg til TWE i BMW'en. Hun er 132 cm/26-27 kg.
* Jeg vil ha sju seter, men ekstrasetene behøver ikke ha stor komfort, da de kun skal brukes på kjøring i nærområdet.
* Mannen vil ha 4-hjulstrekk, siden vi bor i Winter-wonder-land og her er mye bakker
* Mannen vil også ha dieselmotor
*Vi vil begge gjerne ha automat, men har innsett at vi ikke kan få alt og er villig til å fire på dette kravet
* Vi skal ikke kjøpe en helt ny bil, men en bruktbil som ikke har gått for langt.
* Vi er villig til å legge i omkring 350 000 til 370 000 i kjærra

Vi vurderte lenge en XC90, men da snakker vi 2004-modell med nevnte prisnivå. Det er en relativt gammel bil. I det siste har vi surfet på Outlandere fra 2008 og dette seiler muligens opp som en favoritt pt. Men da melder det seg en del spørsmål, som jeg håper noen her inne kan hjelpe meg og besvare:
* Er det teknisk mulig å få plass til to beltestoler og en TWE i baksetet på en Outlander? Beltestolene våre er av den smale sorten, siden det var tvingende nødvendig for å få trykt dem inn i BMW'en. Jeg har hørt rykter om at det er vanskelig å få plass i Outlanderen, men jeg kan liksom ikke fatte at det ikke skal gå når vi har fått det til i BMW'en....
* Kan man med et enkelt grep skru av airbagg'en foran, slik at en av ungene evt kan sitte foran på lengre turer?
* Klappstolene vil nok bli brukt til venner og venninner og til kjøring i nærområdet. Er det tillatt å bruke beltestoler/puter på disse?
* Hvilke erfaringer har dere sånn generelt med Outlanderen?

Er det noen som har andre forslag til biler som tilfredsstiller våre kriterier, tas disse også mot med takk!

Sist redigert av Tuddelu : 10-05-11 kl 14:49.
Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:30.