Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Mitshubishi Outlander og tre barn

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-11, 11:24   #21
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mitshubishi Outlander og tre barn

Lykke til med nytt bilvalg. Synd BMWèn tar kvelden nå men sikkert godt med noe nytt. Snakker av erfaring selv om vi gikk fra selveste møkkabilen (verkstedsutgifter som tømte kontoen) til BMW. Kjører sedan nå og siden ungene er blitt så store så sitter de bare på puter. Lillesøster i beltestol.

Gammel 11-05-11, 13:03   #22
Tuddelu
I farta ...

Tuddelu sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Passat og Superb får man også med 4WD - og noen klarer i hvert fall å presse inn tre seter uten at disse bilene er optimale for det i bredden, men samtidig bredere enn en del annet...

Ja, jeg har vært inne på tanken på Passaten. Den er vel av de største innvendig, så jeg tror det går rimelig greit med tre seter. Men så var det det med muligheten til å ta med en ekstra unge, da.... Jeg må kanskje gå på akkord med det kravet Jeg synes liksom at det har vært en del situasjoner der jeg har savnet det allerede og jeg tenker at det sikkert bare blir et økende behov for det når man får tre skolebarn. Men i praksis er det kanskje ikke så aktuelt at vi er alle mann alle og en ekstra passasjer eller to

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 13:27   #23
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns behovet er godt dekket med at jeg har skrudd av airbaggen fremme. Men av og til savnes det. Da må ungene gå.

Gammel 11-05-11, 14:51   #24
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner noen som er i samme situasjon som dere mht barn, og de elsker Ford S-maksen sin. Ja, jeg vet den ikke tilfredsstiller alle krav, men jeg ville revurdert det.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 14:58   #25
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

V70/XC70 kunne vel før, i hvert fall i enkelte markeder, leveres som 7-seter:

Men tror ikke det er tilgjengelig på den nye modellen.

Gammel 11-05-11, 15:10   #26
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg kjenner noen som er i samme situasjon som dere mht barn, og de elsker Ford S-maksen sin. Ja, jeg vet den ikke tilfredsstiller alle krav, men jeg ville revurdert det.

Den eneste ulempen er manglende 4WD, men det var et krav vi var villige til å fire på for å få en funksjonell og praktisk 7-seter som i tillegg SER bra ut. Vi har en nr.2-bil som har 4WD som kan berge oss hvis føret virkelig er så dritt nedi bakken her at vi hverken kommer opp eller ned med S-Max'en, men er ikke plass til alle fem i Suzukien da.

7-seter ER utrolig praktisk når man har 3 barn og vil ha med en venn eller to, og iløpet av de snart 3 månedene vi har hatt bilen så må jeg opp med både 2 og 3 hender for å telle antallet ganger vi har brukt 3.seterad. Kjører stadig med storesøsters venninner, og vi må faktisk gjøre det sånn uansett siden to av plassene på 2.rad er okkupert av barnestoler som jeg ikke har noen som helst planer om å ta inn og ut av bilen hver gang storesøster skal noe sted med en venninne, selv om vi ikke har de små med.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 23:22   #27
Tuddelu
I farta ...

Tuddelu sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har lånt en Outlander idag. Vi har prøvd og prøvd og det funker altså ikke med tre seter Det går med et nødskrik dersom vi bytter ut den ene beltestolen med en helt enkel og smal pute som vi har hatt som reservepute, men selv med den vanlige puta funker det ikke. Jeg synes bilen er veldig kuul og den var god å kjøre, men jeg kjenner at jeg ikke har veldig lyst til å måtte ofre plassen min foran, for at vi skal komme oss på tur alle man .... Og så kjenner jeg at det er litt kjipt å kjøpe en "ny" bil som er like trang som den vi har. Jeg har hatet nok i vinter, med innfesting av tre barn med masse klær i en bil som er traaaang.

Så nå er mannen avgårde til en pappa i barnehagen som akkurat har lagt ut sin XC90 fra 2005 til salgs ....

Tru'kke mannen er villig til å fire på firehjulstrekken, gitt JEG kan godt ofre den for en sjuseter med forhjulstrekk, men det hjelper nok ikke.

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:40.