Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Aegean Blue - svindelgreier?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-11, 15:10   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aegean Blue - svindelgreier?

Først; ja jeg er lettlurt og dum og jeg har lært av dette.

Jeg hadde ikke hørt om det reisefirmaet før vi møtte en "lodd-utdeler" på gaten i Rhodos på fredag. Vi hadde akkurat kommet ut av taxien og skulle tilbringe en hyggelig ettermiddag i byen, da vi ble "overfalt" av denne damen. Hun var hyggelig altså, men vi følte oss litt overfalt. Hun ga oss hver vårt skrapelodd og sa at det var fine premier å vinne og ingen betingelser. Javel, vi skrapte vi. Jeg fikk 3 palmer og sa ingenting, tenkte at det ikke var noe big deal.
Etter at hun hadde sett på barnas skrapelodd og at de hadde jabbadabbadu vunnet hver sin togbillett til et turist-tog som gikk rundt i byen, kikket hun på mitt og nesten skrek "OJ, OG SÅ SIER DU INGENTING??". Hun så helt sjokkert ut og sa at jeg hadde vunnet førsteprisen og at reisefirmaet spanderte taxi til og fra byen på oss alle fire, inkludert mat og drikke, så jeg kunne hente premien, som bestod av A) videokamera, B) en ukes gratis reise til et såkalt drømmereisemål og C) en cd-spiller eller noe sånt.

Jeg tenkte at hey, det blir sikkert en cd-spiller men det er jo gratis. Vi tenkte vi skulle hoppe i taxien, hente premien og så svippe tilbake til byen og være en liten premie rikere. Det tok jo ingen tid, tenkte vi.

Mannen er alltid Smart og Skeptisk og ville jo ikke, mente det måtte være noe muffens, men jeg insisterte.

Da vi kom frem, fikk vi en særdeles ufyselig juice og ble møtt av ei dame som snakket norsk. Hun var veldig koselig, og spurte om vi hadde 90 minutter til rådighet for å diskutere noen Fantastiske Priser på reiser, så skulle vi få premien og kunne dra hjem igjen. Mannen nølte, men vi tenkte javel, vi har ikke noe viktig å gjøre, og de lokket med et flott lekerom til barna og mat og drikke. Jeg var supersulten og vi sa ja til det da.

For å gjøre en lang historie kort, vi ble sittende i sikkert 3 timer, inkludert omvisning på et hotell et godt stykke unna, maten måtte vi be om selv og den bestod av EN sånn baguette på deling (på meg, mannen og ungene) som jeg uansett ikke kunne spise pga. melkeprodukter (det ante meg jo da, selvsagt) og til slutt ble vi regelrett presset til å punge ut med 45.000,- kroner for et prøveprosjekt på ferieturer. Vi gjorde selvsagt ikke det og ble geleidet ned i første etasje for å hente denne premien.

Det viste seg at jeg vant turen! Jeg ble jo i ekstase først, men så viste det seg selvsagt at jeg for å få denne turen måtte punge ut med både flybilletter og ca. 1000,- kroner i adm.gebyrer innen TO uker og så reise innen et års tid. Jeg kastet hele greia på vei ut.

Når jeg tenker på det nå, skjønner jeg ikke at vi ikke bare gikk derfra med det samme, men jeg var nysgjerrig og dama var en flink selger. Vi hadde det faktisk veldig hyggelig da vi satt der og pratet, men hele konseptet er litt magevrengende, synes jeg.

Erfaringer med dem, noen?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:46.