|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Aegean Blue - svindelgreier?
|
|
|
#22 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Jepp, Algarve i 1992. Vi fikk lodd og vant badeland billetter. Så ble vi nærmest dyttet inn i en gammel bil og kjørt opp i åsene, langt unna by og kollektiv transport. Vi ble sittende et par timer å vente på selgeren som skulle vise oss anlegget. Jeg var potte sur, for jeg var imot å bli med, og ville knapt drikke det de satte fram. Var skeptisk.
|
|
|
|
#23 |
|
Passiv
|
Sv: Aegean Blue - svindelgreier?Vi opplevde akkurat det samme på Tenerife for 3 år siden. Jeg "vant" selvsagt på skrapelodd som deg, men i motsetning til deg, så gadd vi ikke å møte opp dagen etter, da vi liksom skulle få "premien". vi måtte gå forbi der for å komme inn til byen, og dama løp etter oss, og kunne virkelig ikke tro at vi ikke ville ha "premien". |
|
|
|
#24 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2011
![]() |
Sv: Aegean Blue - svindelgreier?Mine foreldre ble lurt på samme måte på Rhodos i mai i år, etter flere timer med overtaling på salgsmøtet valgte de å takke ja til tilbudet om prøvemedlemskap i Aegian Blue (betalte 32 000 for 6 uker med hotellferie). |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Aegean Blue - svindelgreier?Svigers ble shanghaiet på samme måte som deg DD. De blir det hver gang de er på ferie. Svigerfar vil så gjerne ha gratis radio nemlig.
|
|
|
#26 |
|
Står på egne ben
Sv: Aegean Blue - svindelgreier?Vi har i alle fall ikke angret på vårt medlemskap i aegen blue. Etter 2 uker på luksus hotell på krets i fjor sommer og hele stor familien som nå befinner seg i spania bestilt gjennom rci og skal være her i to uker på et perfekt anlegg for oss og ungene som ikke er for stort. Etter ferien i år har vi allerede spart inn hele medlemskapet på de to feriene i forhold til om en skulle reist charter isteden i skoleferien med mange barn. Ikke noe problem med å finne ledige leiligheter så lenge en har tid til å klikke seg litt frem og tilbake på nettet. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Metallica!!
|
|
|
|
#28 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Aegean Blue - svindelgreier?Joda, jeg trenger treningen det gir meg.
|
|
|
#29 |
|
Metallica!!
|
|
|
|
#30 |
|
Møllspist fletthurpe
|
|
|
|
#31 |
|
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Aegean Blue - svindelgreier? |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Aegean Blue - svindelgreier?Å du milde - nå kom jeg på at gubben og jeg ble kapret på omtrent samme viset. Vi ble stoppa på gata på Gran Canaria, og fikk hvert vårt lodd. Og tror du ikke - jammen meg var jeg så heldig at jeg vant førstepremien. Steike - det skjer liksom en gang hvert jubelår at noen vinner førstepreminen, altså! Makan til vinnerlykke vi hadde!
|
|
|
#33 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2012
![]() |
Sv: Aegean Blue - svindelgreier?Da er Aegean Blue på finn.no og søker etter nye folk til å jobbe hos seg for å lure naive turister inn i time-share fella. Jeg håper inderlig at ungdom som skal søke på jobb der tenker seg om to ganger, og at nordmenn klarer å holde seg unna den agressive markedsføringen og skrapeloddene de ansatte står ute på gata med for å fortelle deg hvor heldig du er som har vunnet! |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2013
![]() |
Sv: Aegean Blue - svindelgreier?Vi ble stoppet på Rhodos i fjor, og etter mye om og men besteme vi å kjøpe prøvemedlemskap. Dette kostet ca. 45 000 kroner, og skulle gi oss 6 ukers ferie over de neste tre årene (fikk i tillegg en uke ekstra). Vi skulle selv betale flyreise (men RCI skulle være hjelpsomme med billige flyreiser). Vi er en familie på 5 personer, så det var viktig for oss å få hoteller/leiligheter som var tilpasset oss som familie. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Står på egne ben
Sv: Aegean Blue - svindelgreier?Vi var på samme hotell som dere på Kreta og var veldig fornøyde. Bare den turen var verdt det vi betalt for medlemskapet (vi betalt bare 35 000,- da, for det er nemlig mye å prute på på disse medlemskapene tydeligvis) isteden for å reise mye dyrere 5 stykker med charter. Vi også takken nei til videre medlemskap, men så kom de med et siste tilbud rett før vi dro og det var å kjøpe en liten andel poeng i RCI som tilsvarer en gratis uke ca. hvert 3.dje år. Vi var nemlig kun interessert i å kjøpe masse ekstrauker og ikke å binde oss til et fast anlegg heller. Nå har vi vært medlem i flere år og vært storfornøyde når vi har bestilt på RCI. Vært flere ganger i Malaga og i mai reiser vi til Anfi del Mar, og alt kjøpt på rimelige ekstrauker. Men bare en kjenner noen som er medlem i RCI så kan en ha muligheten til å kjøpe uker gjennom andre medlemmer mot å bare betale et gjestepass sånn at en kan reise uten at de som eier medlemskapet skal reise også. Så jeg må bare si at vi fortsatt er storfornøyde med avtalene vi inngikk den gangen vi var på Kreta. Det geniale med RCI er at vi har tilgang på mye store leiligheter som passer familien på 5 personer, noe dessverre ikke charter gjør uten at en ruinerer seg. Så vi er i alle fall veldig fornøyd og kommer til å bruke dem mye fremover. Eneste er at det ikke blir året sommerferie siden den går til Italia og de ikke har noe anlegg i Italia dessverre. De prøvde å selge oss gullmedlemskap når vi var i Malaga igjen i sommer, men vi takket pent nei da også og har aldri hatt noe problemer allikevel. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Aegean Blue - svindelgreier?Vi har også familie som har medlemsskap i RCI. De er veldig fornøyd og er flere uker i året i Spania.
|
|
|
|
#37 |
|
-Holy macaroni-
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Men om dere ikke hadde kjøpt dette ville dere neppe ha reist? Så dere har jo ikke spart penger..
|
|
|
#38 |
|
Står på egne ben
Sv: Aegean Blue - svindelgreier?Vi hadde reist mye uansett, det hadde bare blitt dobbelt så dyrt om vi skulle reist charter når vi er fem stykker. Dvs. det samme som at vi kan reise dobbelt så mye turer enn om vi reiser charter. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Aegean Blue - svindelgreier?Charter er jo svindyrt, vi sparer MASSE på å sette sammen turen selv, og da til steder vi ønsker å dra til. Dessuten får man jo strengt talt ikke dra dit man vil hvis man er medlem av dette? |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Står på egne ben
Sv: Aegean Blue - svindelgreier?Totalt for hele medlemskapet vårt har vi betalt ca. 65 000,- som inkluderer de to ukene vi hadde på luksushotell på Kreta midt i juli år for hele familien i diger leilighet for noen år siden. Da betalte vi kr 6500,- for flybilletter totalt for alle fem i familien for å komme oss dit også og de pengene fikk vi tilbake på anlegget når vi oppgraderte til poengmedlemskap. Dette er hva kun 1 tilsvarende chartertur ville kostet oss hvis en skulle reist charter på langt under den standarden vi var da, eller 2 turer om en hadde satt samme tur selv. I dette medlemskapet så har vi poeng som tilsvarer en gratis uke på et anlegg hvert 3.dje år, også betaler vi ca. kr 1000,- i året til RCI i gebyr som "oppbevarer" poengene våre. Sist redigert av Elisabet : 14-02-13 kl 16:14. |
|
|
|
![]() |
|
|