Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Aegean Blue - svindelgreier?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-11, 15:10   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aegean Blue - svindelgreier?

Først; ja jeg er lettlurt og dum og jeg har lært av dette.

Jeg hadde ikke hørt om det reisefirmaet før vi møtte en "lodd-utdeler" på gaten i Rhodos på fredag. Vi hadde akkurat kommet ut av taxien og skulle tilbringe en hyggelig ettermiddag i byen, da vi ble "overfalt" av denne damen. Hun var hyggelig altså, men vi følte oss litt overfalt. Hun ga oss hver vårt skrapelodd og sa at det var fine premier å vinne og ingen betingelser. Javel, vi skrapte vi. Jeg fikk 3 palmer og sa ingenting, tenkte at det ikke var noe big deal.
Etter at hun hadde sett på barnas skrapelodd og at de hadde jabbadabbadu vunnet hver sin togbillett til et turist-tog som gikk rundt i byen, kikket hun på mitt og nesten skrek "OJ, OG SÅ SIER DU INGENTING??". Hun så helt sjokkert ut og sa at jeg hadde vunnet førsteprisen og at reisefirmaet spanderte taxi til og fra byen på oss alle fire, inkludert mat og drikke, så jeg kunne hente premien, som bestod av A) videokamera, B) en ukes gratis reise til et såkalt drømmereisemål og C) en cd-spiller eller noe sånt.

Jeg tenkte at hey, det blir sikkert en cd-spiller men det er jo gratis. Vi tenkte vi skulle hoppe i taxien, hente premien og så svippe tilbake til byen og være en liten premie rikere. Det tok jo ingen tid, tenkte vi.

Mannen er alltid Smart og Skeptisk og ville jo ikke, mente det måtte være noe muffens, men jeg insisterte.

Da vi kom frem, fikk vi en særdeles ufyselig juice og ble møtt av ei dame som snakket norsk. Hun var veldig koselig, og spurte om vi hadde 90 minutter til rådighet for å diskutere noen Fantastiske Priser på reiser, så skulle vi få premien og kunne dra hjem igjen. Mannen nølte, men vi tenkte javel, vi har ikke noe viktig å gjøre, og de lokket med et flott lekerom til barna og mat og drikke. Jeg var supersulten og vi sa ja til det da.

For å gjøre en lang historie kort, vi ble sittende i sikkert 3 timer, inkludert omvisning på et hotell et godt stykke unna, maten måtte vi be om selv og den bestod av EN sånn baguette på deling (på meg, mannen og ungene) som jeg uansett ikke kunne spise pga. melkeprodukter (det ante meg jo da, selvsagt) og til slutt ble vi regelrett presset til å punge ut med 45.000,- kroner for et prøveprosjekt på ferieturer. Vi gjorde selvsagt ikke det og ble geleidet ned i første etasje for å hente denne premien.

Det viste seg at jeg vant turen! Jeg ble jo i ekstase først, men så viste det seg selvsagt at jeg for å få denne turen måtte punge ut med både flybilletter og ca. 1000,- kroner i adm.gebyrer innen TO uker og så reise innen et års tid. Jeg kastet hele greia på vei ut.

Når jeg tenker på det nå, skjønner jeg ikke at vi ikke bare gikk derfra med det samme, men jeg var nysgjerrig og dama var en flink selger. Vi hadde det faktisk veldig hyggelig da vi satt der og pratet, men hele konseptet er litt magevrengende, synes jeg.

Erfaringer med dem, noen?

Gammel 16-05-11, 15:22   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aegean Blue - svindelgreier?

Nå ler jeg! Dere gikk på det eldste trikset i boka???

Gammel 16-05-11, 15:22   #3
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Unnskyld at jeg ler, det er ikke stygt ment. Men ja, det er nok bare svindel. Lignende "firmaer" har eksistert like lenge som "syden" som konsept har eksistert tror jeg. Det er bare å styre unna neste gang og heller bruke de 3 timene i solen.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 15:24   #4
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde de advarte mot sånt ombord på bussen til hotellet, eller noe?

Gammel 16-05-11, 15:27   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fikk ingen advarsler jeg, og det teiteste (nå kan dere le enda mer ) var at jeg var med på noe lignende (faktisk nesten identisk) i 1994 da jeg var med mamma, brodern og mammas daværende samboer til Puerto Rico på Kanariøyene, det var da Timeshare. Jeg lovet meg selv dyrt og hellig at jeg aldri skulle være så dum som voksen og bli lurt av noe sånt.

I rest my case ... Og går i skammekroken. Men jeg ville jo ha premie!

Gammel 16-05-11, 15:28   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 15:30   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Kanskje noen kan lære av innlegget mitt, eller det finnes kanskje ikke så dumme (andre enn meg) folk her inne?

Gammel 16-05-11, 15:31   #8
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du milde, jeg ante ikke at noen fremdeles gikk på noe sånt.

Når du får mail fra nigerianske prinser eller vinner BMW'er og tusenvis av millioner av euro i lotterier du ikke har kjøpt lodd, hva gjør du da, egentlig?

Gammel 16-05-11, 15:32   #9
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Gammel 16-05-11, 15:32   #10
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat det gategreiene er garantert at du vinner.

Vi er medlem vi faktisk og er superfornøyde. Men vi har prutet prisen ekstremt i forhold til hva du fikk tilbud om. Men en kan jo bare gjøre som dere å si nei.

Aegen Blue er ikke tull. Når vi ble kapret på gata så kjøpte vi et prøvemedlemskap. Husker ikke nå i farta hva vi betalte for det, men prøvemedlemskapet er 3 turer eller noe sånt også må en betale flybilletter i tillegg. For oss så blir det faktisk veldig billig ferie når vi må reise i skoleferiene. Hele poenget er jo at du må ta første turen til et av Aegen Blue sitt hoteller. Vi var på Kreta og de har et helt fantastisk anlegg der som er 5-stjernes og vi var der i 2 uker midt i fellesferien i fjor. Bare på denne ene turen hadde vi spart inn hele prøvemedlemskapet i forhold til om vi skulle reist samme type tur med charter. Og da inkludert de flybillettene vi betalte kr 7000,- for å komme til Kreta. Poenget med at du skal til deres anlegg er jo at de skal selge deg fullt medlemskap, men de er ikke påtrengende og det er kun et frokostmøte en skal ha med dem for å få være på det hotellet. Vi sa nei til medlemskap, men endte siste dagen med å kjøpe et poengmedlemskap sånn at vi ikke har bundet oss til noe fast hotell og faste uker. Så i år skal vi teste ut det for første gang og skal til Spania i skoleferien. Har hørt fra andre som har vært på samme anlegg tidligere at det er veldig bra der, så da håper jeg vi blir fornøyde også.

Hele poenget med at vi kjøpte dette medlemskapet er at vi har 3 barn. Charter legger opp til 2 voksne og 2 barn, og har du flere barn blir det rådyrt å reise med dem siden vi må ha så stor leilighet. Siden vi er avhengig av å reise i skoleferiene så har vi tilgang på masse rimelige anlegg over hele verden, for når en blir medlem så er det rci.com en blir medlem av og ikke Aegen Blue. Og siden vi ikke har kjøpt noen bestemt leilighet og uker så trenger vi ikke å forholde oss til Aegen Blue lenger, bare RCI. Vi kjøper rimelige flybilletter når de blir lagt ut og bestiller leiligheter etterpå. I år skal hele storfamilien dra og har nytte av medlemskapet vårt. Hvem som helst kan benytte vårt medlemskap som gjester, men det er vi som må bestille og legge ut, så derfor blir det kun til veldig kjente og nære vi gjør det.

Du har ikke noe venner eller familie som er med i RCI? Da trenger dere ikke eget medlemskap, men kan bare benytte deres og få akkurat samme betingelser på rimelige leiligheter som om dere var medlem selv.

Nå er jeg vant med bilselgere sånn at jeg var ikke overrasket over metodene deres, og nå har jeg en liten forhandler i meg og er ingen lett nøtt og overtale til noe som helst, så vi føler oss absolutt ikke lurt på noen som helst måte, men sparer rett og slett mye penger når vi vil reise rundt i verden hele familien i skoleferiene. Og det er veldig mye en kan prute på prisene deres.

Sist redigert av Elisabet : 16-05-11 kl 15:38.
Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 15:32   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

DD da.

Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 15:32   #12
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

There's no such thing as a free lunch.

Gammel 16-05-11, 15:35   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Du milde, jeg ante ikke at noen fremdeles gikk på noe sånt.

Når du får mail fra nigerianske prinser eller vinner BMW'er og tusenvis av millioner av euro i lotterier du ikke har kjøpt lodd, hva gjør du da, egentlig?

DET har jeg ikke gått på enda og vil nok heller aldri gjøre det heller.
Jeg er litt godtroende når jeg får det midt i fleisen. Mailer og sånt sletter jeg bare, men når folk står og prøver å overbevise og lokke meg om noe, er jeg oftest faretruende nær ved å gå rett på. Derfor må jeg ofte gå omveier forbi sånne stands som selger strøm og trening og annet, og jeg slet VIRKELIG i Hellas med alle butikkeierne som ville selge meg alt de hadde.

Jeg jobber med det altså, og denne greia ga meg en vekker jeg tror jeg trengte.

Gammel 16-05-11, 15:39   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Akkurat det gategreiene er garantert at du vinner.

Vi er medlem vi faktisk og er superfornøyde. Men vi har prutet prisen ekstremt i forhold til hva du fikk tilbud om. Men en kan jo bare gjøre som dere å si nei.

Aegen Blue er ikke tull. Når vi ble kapret på gata så kjøpte vi et prøvemedlemskap. Husker ikke nå i farta hva vi betalte for det, men prøvemedlemskapet er 3 turer eller noe sånt også må en betale flybilletter i tillegg. For oss så blir det faktisk veldig billig ferie når vi må reise i skoleferiene. Hele poenget er jo at du må ta første turen til et av Aegen Blue sitt hoteller. Vi var på Kreta og de har et helt fantastisk anlegg der som er 5-stjernes og vi var der i 2 uker midt i fellesferien i fjor. Bare på denne ene turen hadde vi spart inn hele prøvemedlemskapet i forhold til om vi skulle reist samme type tur med charter. Og da inkludert de flybillettene vi betalte kr 7000,- for å komme til Kreta. Poenget med at du skal til deres anlegg er jo at de skal selge deg fullt medlemskap, men de er ikke påtrengende og det er kun et frokostmøte en skal ha med dem for å få være på det hotellet. Vi sa nei til medlemskap, men endte siste dagen med å kjøpe et poengmedlemskap sånn at vi ikke har bundet oss til noe fast hotell og faste uker. Så i år skal vi teste ut det for første gang og skal til Spania i skoleferien. Har hørt fra andre som har vært på samme anlegg tidligere at det er veldig bra der, så da håper jeg vi blir fornøyde også.

Hele poenget med at vi kjøpte dette medlemskapet er at vi har 3 barn. Charter legger opp til 2 voksne og 2 barn, og har du flere barn blir det rådyrt å reise med dem siden vi må ha så stor leilighet. Siden vi er avhengig av å reise i skoleferiene så har vi tilgang på masse rimelige anlegg over hele verden, for når en blir medlem så er det rci.com en blir medlem av og ikke Aegen Blue. Og siden vi ikke har kjøpt noen bestemt leilighet og uker så trenger vi ikke å forholde oss til Aegen Blue lenger, bare RCI. Vi kjøper rimelige flybilletter når de blir lagt ut og bestiller leiligheter etterpå. I år skal hele storfamilien dra og har nytte av medlemskapet vårt. Hvem som helst kan benytte vårt medlemskap som gjester, men det er vi som må bestille og legge ut, så derfor blir det kun til veldig kjente og nære vi gjør det.

Du har ikke noe venner eller familie som er med i RCI? Da trenger dere ikke eget medlemskap, men kan bare benytte deres og få akkurat samme betingelser på rimelige leiligheter som om dere var medlem selv.

Vi kunne ikke få det billigere men kunne betale 1100,- i måneden i 3 år, det var "last offer". Mannen sa blankt nei. Jeg mener også det faktisk var et godt tilbud, 45.000,- for 5 uker (6 uker om man betalte inn alt med en gang) ferie på flotte hoteller i hele verden, og vi hadde spart det inn og vel så det på Disney World-turen vår i 2013. Men måten de driver på gjør at man ikke akkurat har lyst til å bli medlem der, jeg synes det er crazy.

Har ikke familie som er medlem nei. Og vi fikk beskjed om at tilbudet deres kun gjalt for 4 stykker, altså 2 voksne og 2 barn, så det ble "lettet" da vi ikke hadde flere barn.

Gammel 16-05-11, 15:42   #15
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Vi kunne ikke få det billigere men kunne betale 1100,- i måneden i 3 år, det var "last offer". Mannen sa blankt nei. Jeg mener også det faktisk var et godt tilbud, 45.000,- for 5 uker (6 uker om man betalte inn alt med en gang) ferie på flotte hoteller i hele verden, og vi hadde spart det inn og vel så det på Disney World-turen vår i 2013. Men måten de driver på gjør at man ikke akkurat har lyst til å bli medlem der, jeg synes det er crazy.

Har ikke familie som er medlem nei. Og vi fikk beskjed om at tilbudet deres kun gjalt for 4 stykker, altså 2 voksne og 2 barn, så det ble "lettet" da vi ikke hadde flere barn.

De selgerene juger så de tror det selv. Jeg satte dem fast ganske mange ganger underveis i forhandingene. Men kan godt hende at det var fordi dere ble kapret på Rhodos at de sa det var kun for 4 personer, for det er kun hotellet deres på Kreta som er så stort at en kan være flere på første turen, og de ville sikkert ha dere til anlegget på Rhodos første turen. De har veldig flotte anlegg i Orlando og rundt der. Vi skal dit om ett år eller to, bare jeg får overtalt mannen. Har ei venninne som mest sannsynlig skal reise på vårt medlemskap dit i vinterferien neste år.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 15:43   #16
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var godt forberedt da vi dro til Gran Canaria for 5,5 år siden - takk og lov. Mannen derimot syntes det hørtes helt supert ut og ville gjerne hente premien sin (på loddet han hadde tatt i mot mens jeg drev og sjekket åpningstider på et apotek). Jeg husker jeg takket kontant nei, sa vi hadde sykt barn (som forsåvidt var sant) og at jeg ikke satte meg i noen taxi uten bilstol til poden.

Fikk forklart ståa for Mannen på vei til hotellet og også vist han advarslene som stod i velkomstinfoen vi fikk da vi kom. Han var glad jeg var med for å si det sånn..

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 18:55   #17
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Hvis disse klubbene og anleggene er så himla fantastiske så er det rart at folk må narres inni det? Jeg blir hvertfall lite fristet til å starte noe kundeforhold med slike narrenisser.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 18:58   #18
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 16-05-11, 19:04   #19
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Forresten synes jeg derw var heldige. Jeg hadde aldri blitt med på noe sånt med barn. Vi har hørt om folk som ble tatt med til øde steder, og som måtte gå timevis uten mat og drikke, mens de stadig ble utsatt for salgspress.

Gammel 16-05-11, 19:05   #20
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er noe med at når man er på ferie blir man litt mer godtroende tror jeg.

På min andre sydentur gjorde jeg noe av det samme. Samboeren min var kjempeskeptisk, men jeg bet på. Vi hadde nettopp vunent et kjøkken til 100 000 kr i Norge, så hvorfor ikke dette og, lissom Dette var den første dagen der, og vi satte oss i taxien, men undervegs kom vi til den konklusjonen at dette MÅ det være noe muffens med. Vi ba sjåføren kjøre oss til hotellet og betalte turen selv. Da vi kom til hotellet stod det jo i de brosjyrene at en måtte for all del unngå slike lodd"selgere"..

Utrolig glad for dette nå. Like etter vi kom hjem var det en som stod fram på TV, faktisk faren til Margaret Berger, en sokneprest, som hadde tapt 150 000 på timeshare-innbetalinger, fordi han gikk på noe slikt på Rhodos faktisk. I reportasjen på Dagsrevyen kom det fram at det ofte var ex-kriminelle, feks fra Storbritannia, som dro til ferieøyer og jobbet med slikt.

Aldri mer ihvertfall.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:14.