Sv: Dommedag
Ja, jeg venter i spenning på om Mormonerne har rett eller ikke. Jeg var nemlig så heldig å få sitte som en mus i en krok og overvære at min venninne, som er adventist, og to mormonere, som kom på døra hennes og behørlig ble sugd inn i stua (venninna mi var overlykkelig, endelig to mormonere som var "bare hennes!") - vel - de satt i stua og kastet bibelvers i hodene på hverandre.
Åh hvor det var gøy å høre på dem der de argumenterte fram og tilbake, begge grupperinger like sterke i sin tro.
Nuvel. Dessverre oppdaget disse to mormonere meg også, der jeg satt i kroken, holdt munn og prøvde å være usynlig - og så spurte de meg hva jeg tenkte om Gud og hans vesen.
Eh... Og så fikk de høre at jeg ikke tror på Gud og hans vesen mer enn jeg tror på Julenissen og Påskeharen - dog kanskje i litt mer høflige vendinger.
Enden på visa ble nå uansett at de ble enige om å være uenige, og da mormonergutta skulle gå for kvelden, tok de venninna mi i hånda, og de ble enige om at de kom nok til å møtes i Himmelrik til slutt.
Og helt tilslutt så en av dem på meg... "men jeg er nå ikke så helt sikker på deg."