|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: DommedagSkjønner ikke helt hva du mener, smilefjes. Døden var jo aldri et alternativ. Det var the rapture barna ble fortalt om, de skulle hentes til himmelen. Klart de er skuffet.
|
|
|
#122 |
|
Passiv
|
Sv: DommedagJeg mener ikke at det disse barna er utsatt for er en bagatell. Jeg mener dette er svært grov barnemishandling og at disse barna trenger hjelp i lang tid. |
|
|
|
#123 |
|
Passiv
|
Sv: DommedagAltså. Seriøst, damer. Mener dere at det er barn der ute som har bedre av å dø enn av å leve? Uten at de er syke eller noe som helst? Kom igjen'a. Disse barna lever. De kan få hjelp. De kan få gode liv etterhvert. Det har definitivt en vesentlig verdi. |
|
|
|
#124 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: DommedagHva kan egentlig barnevernet gjøre i slike saker? Jeg spør fordi jeg lurer, jeg ønsker oppriktig og av hele mitt hjerte at de gjør noe, men hva kan de gjøre? Hvor går grensen? Det er vel religionsfrihet og foreldre kan vel egentlig indoktrinere ungene sine som de selv vil, men det begynner jo å bli vel ille når ungene blir tatt ut av skole og foreldrene sier opp jobber og selger hus og eiendeler fordi de skal bli hentet av Jesus osv. Men HVA kan barnevernet gjøre?
|
|
|
#125 |
|
Passiv
|
Sv: DommedagHer i landet? Her vil nok barnevernet reagere idet foreldrene tar ungen ut av skolen fordi hele familien skal dø i morgen. Det sorterer ikke under religionsfrihet - det sorterer under sinnssykdom. |
|
|
|
#126 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: DommedagJeg tenkte i utgangspunktet på USA. Har ikke denne dommedagsprofesien vært ganske mye mer massiv og utbredt enn tidligere lignende saker? I følge avisene har det jo vært oppsigelse av jobber og parader i ganske mange land.
|
|
|
#127 |
|
Passiv
|
Sv: DommedagJeg vet ikke hvordan barnevernet i USA funker. Men det å ta ungene ut av skolen og fortelle dem at i morgen skal de faktisk dø kan da umulig være i tråd med feks FNs barnekonvensjon. |
|
|
|
#129 |
|
Ekvilist
|
Sv: DommedagJeg tenker at barnevernet i Norge kunne hatt et godt utgangspunkt i evt. traumatiserende atferd og omsorg fra foreldrenes side, og bakgrunnen for atferden. I mitt hode må man være mentalt tilbakestående for å kjøpe regnestykket til denne galningen og legge opp livene sine etter dette, det er der varsellampene mine lyser ifht. bekymring for øvrig omsorg.
|
|
|
#130 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
Sv: DommedagFår vel lese til eksamen allikevel da, hehe. |
|
|
|
|
|
#132 |
|
Snikende tiger
|
Sv: DommedagJeg venter nå fortsatt på jordskjelv og demoner - Tigerungen maste om mer grønnsaker, vær så snill, under middagen i dag.
|
|
|
#133 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: DommedagJeg tror det må være noe i dette allikevel, jeg; |
|
|
|
|
|
#134 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: DommedagI tilfelle noen ikke fikk det med seg; Det var dommedag, altsaa. Det var bare en spirituell en som ikke syntes. Men i oktober, da blir det haraball og masseutslettelse. Helt sikkert.
|
|
|
|
#135 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: DommedagMen skulle det ikke skje masse fæle ting med oss fram til oktober? |
|
|
|
|
|
#136 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: DommedagJeg må si at mitt liv er blitt bedre siden Dommedag. Ungen min har nemlig begynt å sove mye mer, er ikke lenger vanskelig i det hele tatt når han skal legges og han har plutselig skjønt at det går an å ligge på gulvet og leke selv om man kan se mamma. Dessuten fikk jeg høre at jeg så skikkelig uthvilt og fin ut i dag (til forskjell fra 17. mai, der jeg hadde sett helt jævlig ut..).
|
|
|
|
#137 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: Dommedag
Dere er vel aa regne blant de Gudfryktige da. Siden den gode Camping fant ut at Opprykkelsen hadde vaert av, um, aandelig aart (derfor ingen merket den) saa maa det vel bety at de heldige opplever Himmelen paa jord i maanedene vi andre proeves?
|
|
|
|
#138 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: DommedagKult!
|
|
|