Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dommedag

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-11, 13:02   #121
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dommedag

Skjønner ikke helt hva du mener, smilefjes. Døden var jo aldri et alternativ. Det var the rapture barna ble fortalt om, de skulle hentes til himmelen. Klart de er skuffet.

Dessuten tror jeg ikke at vanlige liv, sommerferier og bøker er så veldig vanlig for disse barna uansett. De lever nok ikke normale liv som de kan gå tilbake til, nå som spådommen ikke har vist seg til å stemme.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 13:54   #122
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg mener ikke at det disse barna er utsatt for er en bagatell. Jeg mener dette er svært grov barnemishandling og at disse barna trenger hjelp i lang tid.

Jeg mener dog at de trenger hjelp - ikke en kule fordi det tross alt er bedre å være død enn traumatisert. Det er virkelig ikke det. De lever. Det er bedre enn alternativet.

Og neste gang en eller annen sekt sprer dommedag rundt seg så mener jeg seriøst at barnevernet har en jobb å gjøre der.

Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 14:03   #123
Slettet bruker
Passiv

Standard

Altså. Seriøst, damer. Mener dere at det er barn der ute som har bedre av å dø enn av å leve? Uten at de er syke eller noe som helst? Kom igjen'a. Disse barna lever. De kan få hjelp. De kan få gode liv etterhvert. Det har definitivt en vesentlig verdi.

Mener dere da at barna til Elisabeth Frtizl også er evig fortapte? At de ikke hadde glede av å se sola? Selvsagt hadde de det. Enda så ødelagte de var. De lever - ergo kunne det vært verre.

Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 14:05   #124
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva kan egentlig barnevernet gjøre i slike saker? Jeg spør fordi jeg lurer, jeg ønsker oppriktig og av hele mitt hjerte at de gjør noe, men hva kan de gjøre? Hvor går grensen? Det er vel religionsfrihet og foreldre kan vel egentlig indoktrinere ungene sine som de selv vil, men det begynner jo å bli vel ille når ungene blir tatt ut av skole og foreldrene sier opp jobber og selger hus og eiendeler fordi de skal bli hentet av Jesus osv. Men HVA kan barnevernet gjøre?

Gammel 22-05-11, 14:06   #125
Slettet bruker
Passiv

Standard

Her i landet? Her vil nok barnevernet reagere idet foreldrene tar ungen ut av skolen fordi hele familien skal dø i morgen. Det sorterer ikke under religionsfrihet - det sorterer under sinnssykdom.

Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 14:16   #126
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte i utgangspunktet på USA. Har ikke denne dommedagsprofesien vært ganske mye mer massiv og utbredt enn tidligere lignende saker? I følge avisene har det jo vært oppsigelse av jobber og parader i ganske mange land.

Gammel 22-05-11, 15:26   #127
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg vet ikke hvordan barnevernet i USA funker. Men det å ta ungene ut av skolen og fortelle dem at i morgen skal de faktisk dø kan da umulig være i tråd med feks FNs barnekonvensjon.

Det vil uansett alltid være et bedre alternativ at de overlever enn at de faktisk dør. Et barn har bedre forutsetning for å overkomme et vrangt verdensbilde og et forhold til foreldre som er idioter hvis det faktisk lever.

Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 15:29   #128
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at puls er best.

Gammel 22-05-11, 15:34   #129
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at barnevernet i Norge kunne hatt et godt utgangspunkt i evt. traumatiserende atferd og omsorg fra foreldrenes side, og bakgrunnen for atferden. I mitt hode må man være mentalt tilbakestående for å kjøpe regnestykket til denne galningen og legge opp livene sine etter dette, det er der varsellampene mine lyser ifht. bekymring for øvrig omsorg.

I USA må man vel drepe barna sine sånn ca. i fire omganger før barnevernet kobles inn, så der stiller nok saken seg annerledes.

Gammel 22-05-11, 21:41   #130
scmiscmi
Fullverdig medlem

scmiscmi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Får vel lese til eksamen allikevel da, hehe.

scmiscmi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 00:03   #131
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Gammel 24-05-11, 19:42   #132
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg venter nå fortsatt på jordskjelv og demoner - Tigerungen maste om mer grønnsaker, vær så snill, under middagen i dag.

Gammel 24-05-11, 20:48   #133
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tror det må være noe i dette allikevel, jeg;
- Strømmen gikk i 18-tiden lørdag slik at vi måtte se Barne-tv på nett-tv lenge etter
- I går glemte jeg busskortet hjemme så jeg måtte betale
- Vi fikk ikke høre den nye sangen på Zumbatimen i går kveld fordi cd'en plutselig ikke virket
- I dag glemte jeg skrittelleren min hjemme

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 17:34   #134
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

I tilfelle noen ikke fikk det med seg; Det var dommedag, altsaa. Det var bare en spirituell en som ikke syntes. Men i oktober, da blir det haraball og masseutslettelse. Helt sikkert.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 13:54   #135
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men skulle det ikke skje masse fæle ting med oss fram til oktober?

I går fant jeg nemlig masse klær som passet meg og i dag fant jeg sko, uten å måtte prøve haugevis først! Uff, dette er fælt altså.

Gammel 26-05-11, 15:45   #136
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må si at mitt liv er blitt bedre siden Dommedag. Ungen min har nemlig begynt å sove mye mer, er ikke lenger vanskelig i det hele tatt når han skal legges og han har plutselig skjønt at det går an å ligge på gulvet og leke selv om man kan se mamma. Dessuten fikk jeg høre at jeg så skikkelig uthvilt og fin ut i dag (til forskjell fra 17. mai, der jeg hadde sett helt jævlig ut..).

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 19:45   #137
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Men skulle det ikke skje masse fæle ting med oss fram til oktober?I går fant jeg nemlig masse klær som passet meg og i dag fant jeg sko, uten å måtte prøve haugevis først! Uff, dette er fælt altså.

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg må si at mitt liv er blitt bedre siden Dommedag.

Dere er vel aa regne blant de Gudfryktige da. Siden den gode Camping fant ut at Opprykkelsen hadde vaert av, um, aandelig aart (derfor ingen merket den) saa maa det vel bety at de heldige opplever Himmelen paa jord i maanedene vi andre proeves?
:Sitter med manuskript-deadline i kaffedelirium:

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 19:54   #138
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kult!

Også jeg som ikke er døpt og ikke har døpt ungen min eller noe som helst. Må ha reddet meg ved å gifte meg i kirken, dessuten har jeg tross alt vært på 3 gudstjenester (som ikke var begravelse, bryllup, dåp, konfirmasjon eller andre "obligatoriske" ting). In your face dumme dama fra Jehovas Vitner som sa jeg kom til havne i helvete!

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 22:03   #139
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Dere er vel aa regne blant de Gudfryktige da. Siden den gode Camping fant ut at Opprykkelsen hadde vaert av, um, aandelig aart (derfor ingen merket den) saa maa det vel bety at de heldige opplever Himmelen paa jord i maanedene vi andre proeves?
:Sitter med manuskript-deadline i kaffedelirium:

Det er nok belønning for den 3 timer lange gudstjenesten, som foregikk på et eller annet afrikansk språk jeg ikke skjønte, jeg overvar for mange år siden.

Gammel 27-05-11, 20:10   #140
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Kult!

Også jeg som ikke er døpt og ikke har døpt ungen min eller noe som helst. Må ha reddet meg ved å gifte meg i kirken, dessuten har jeg tross alt vært på 3 gudstjenester (som ikke var begravelse, bryllup, dåp, konfirmasjon eller andre "obligatoriske" ting). In your face dumme dama fra Jehovas Vitner som sa jeg kom til havne i helvete!

Jehovas Vitner benytter seg ikke av begrepet "helvete".

:til info:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:46.