Synes du mote er viktig?
Kom såvidt over et program på TV i går som handler om mote i Oslo. I dette programmet følger de visstnok flere moteinteresserte jenter og hva de holder på med.
Jeg har ikke noe nært forhold til mote og liker å tro at jeg kler meg mest etter hva jeg passer i forhold til form og figur heller enn hva som er i motebildet.
Det gikk plutselig opp for meg at andre har det anderledes. De ha et dypt og inderlig forhold til mote. De følger med på farger og trender i verdens ledene motehus og dette bruker de mye tid på. De drømmer om å jobbe med klær og fashion og de kjemper om gunsten i noe som synes å være et noe "hardt" arbeidsmarked.
Det jeg synes bra med mote er at jeg liker å ha noe å velge i når jeg skal kjøpe meg nye klær. Dessuten anerkjenner jeg at vi alle har en medfødt forfengelighet som det kan være gøy å mate.
Bortsett fra det- vel, jeg synes det er stusselig at unge dyktige jenter og gutter finner dette til å være det viktigste de bruker energien sin på.
Så dere moteinteresserte mennesker, enlighten me. Er det noe jeg har gått glipp av?