Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Synes du mote er viktig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-11, 15:40   #21
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du mote er viktig?

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Det er det enda altså? Synes jeg har bodd i dem i ganske så mange år nå.
Men jeg var altså mer opptatt av mote før jeg begynte med det, nå er jeg ganske så ensporet i klesveien.

Spørs vel hvordan man definerer mote. Det er ikke akkurat det siste nye. Men jeg er gammel nok til å huske 80-tallet, og ser på tights som et typisk plagg som enter er helt inne eller helt ute (vi som brukte tights på 80-tallet har alle en gang på 90-tallet lovet oss selv at aldri mer).

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 15:44   #22
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tights er helt ute, altså.

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Hvordan appellerer mote til følelser?

Hvordan gjør det ikke det? De aller fleste er relativt opptatt av hva man har på seg. Om man føler seg vel eller ikke, henger ofte sammen med klær. I tillegg kan klær gjøre en glad, trist eller de kan virke frastøtende. Jeg ser virkelig ikke særlig stor forskjell på high fashion og øvrig kunst og design.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 15:47   #23
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig interessert i klær, men er (som de fleste på min alder?) mer opptatt av å finne farger og snitt som kler meg og min figur enn av å følge moten. Å tro at man er helt upåvirket av motesvingningene blir jo litt naivt, så ja - jeg er moteinteressert.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 15:47   #24
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ærh, jeg klarer ikke helt å formulere hva jeg mener. Jeg syns mote er en "morsom, snedig greie", og kan absolutt se at for noen så er den et uttrykk for kultur like mye som andre uttrykk, og kan gi veldig spennende, interessante innsikter i verden vi lever i.

Jeg klarer kanskje ikke å synes det er så viktig, men det er jo mye som er bra som ikke er så brødnyttig, akkurat.

Likevel syns jeg det er en eller annen STOR forskjell, som jeg ikke klarer å formulere, på måten for eksempel Tallulah forholder seg på moter og trender (som en del av et generelt godt opplyst samfunns- og kulturbilde) og den mer hjerneløse rosabloggermåten. Jeg liker den første. Jeg syns den andre er helt dustete.

Gammel 20-06-11, 15:50   #25
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

For min del så syns jeg det er morsomt med første del av dette. Å følge med på HM syns jeg ikke er så veldig interessant, utover noen av designkolleksjonene deres.

Jeg må ha det motsatt tror jeg. Å gå på HM en tur for å se om de har noe pent er en helt grei aktivitet. Å bruke tid på å følge hvilke farger det og det motehuset har i høstkolleksjonen sin er jo helt ubrukelig informasjon for meg. Det oppleves helt utilgjengelig all den tid jeg ikke har penger nok til å handle hos dem i alle fall.

Gammel 20-06-11, 15:51   #26
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Det hender jeg leser diverse moteblogger (uten at det synes ), og jeg blir stadig fascinert av hvor stor oppstandelse et par dyre sko kan vekke. Samtidig kan jeg glede meg i ukesvis til en ny bok skal komme ut, og jeg kan fint bruke en liten formue på god kaffe, så det kommer vel an på miljø og interesse tenker jeg.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 15:51   #27
Mani
Helt vanlig

Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det må jo bare koke ned til interesse da, og menneskenes iboende forfengelighet..?

Gammel 20-06-11, 15:54   #28
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg følger litt med, og klarer å bruke endel penger. Lar meg friste. Men jeg hadde aldri uttalt meg offentlig om mote eller trender. Vil skille litt på det å være selvopptatt, forfengelig av personlig mote, og det å være interessert i hva som skjer på markedet.

Jeg hadde nok likt meg som innkjøper.

Gammel 20-06-11, 16:01   #29
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Likevel syns jeg det er en eller annen STOR forskjell, som jeg ikke klarer å formulere, på måten for eksempel Tallulah forholder seg på moter og trender (som en del av et generelt godt opplyst samfunns- og kulturbilde) og den mer hjerneløse rosabloggermåten. Jeg liker den første. Jeg syns den andre er helt dustete.

Jeg er (ikke overraskende) helt enig.

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Å bruke tid på å følge hvilke farger det og det motehuset har i høstkolleksjonen sin er jo helt ubrukelig informasjon for meg. Det oppleves helt utilgjengelig all den tid jeg ikke har penger nok til å handle hos dem i alle fall.

Å følge med på kunst eller musikk er jo ikka akkurat mer "brukbar" informasjon. Jeg har heller ikke som mål at jeg skal eie alt motehusene produserer, men å si at det derfor er bortkastet å følge med på er jo som å si at man ikke bør gå på Astrup Fearnley fordi jeg aldri kommer til å ha råd til en Warhol, så jeg bør heller holde meg til IKEAS plakater.

Gammel 20-06-11, 16:08   #30
Mani
Helt vanlig

Standard

Ja det kan du si. Det handler vel om at jeg egentlig bare er ganske uinteressert da.

Gammel 20-06-11, 16:23   #31
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes mote er inmari gøy. På samme måte som kunst, design, ballett og ,arkitektur. Vanlige, tilgjengelige kjedebutikker er greit, nødvendig, og av og til litt moro, men jeg får ikke akkurat noe kick av Cubus.
Men det kan jeg få av visningene til de store motehusene! Det betyr ikke at jeg vil eller kan kle meg i disse plaggene selv, men det betyr faktisk ikke noe for meg. Jeg elsker mote som kunstuttrykk, for meg handler det nesten bare om estetikk og ikke noe særlig om nytteverdi.
Jeg går forresten kledd ganske allminnelig selv og bruker ikke veldig mye tid eller penger på klær.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 16:25   #32
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker også veldig godt å se bilder fra motevisninger. Det er BARE kunst, og ikke noe jeg føler jeg må/bør forholde meg til selv, slik det er med mer ordinære motereportasjer, eller å gå i butikker.

Gammel 20-06-11, 16:28   #33
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg kjøper så godt som aldri moteblader, jeg syns de er dødskjedelige. Men jeg følger med for det. Jeg tror det kommer mer gjenom å følge med på folk, faktisk. I tillegg bruker jeg nettet ganske mye, og holder meg oppdatert på det gjennom blogger og reportasjer. Ikke rosablogger da, de syns jeg motemessig er totalt uinteressante. Endl street fashion-blogger er fine.

Gammel 20-06-11, 16:42   #34
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes ikke mote er viktig, men det kan være gøy.

Og jeg lar meg imponere av god design.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 16:58   #35
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror vi lever i en heldig tid akkurat nå, hvor det er "lov" å kle seg i klær som passer figur og humør uten nødvendigvis å være umoderne. Det er bare å nyte både utvalg og priser er mye bedre enn for 25 år siden, i alle fall om man skal tro fotodokumentasjonen.

Gammel 20-06-11, 17:06   #36
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Tights er helt ute, altså.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 19:39   #37
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg går mye i tights. Jeg får så fine lår og legger i dem. og :mulig_blind:

Gammel 20-06-11, 19:41   #38
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Jeg følger med på moten, altså jeg vet hva som er inn. Noe blir jeg inspirert av og bruker selv. Men føler jeg har min egen still, altså jeg følger ikke moten slavisk.

Gammel 20-06-11, 19:56   #39
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Jeg prøver å følge med på moten, men oppdager stadig vekk at jeg er helt på jordet og utdatert. Det er jo ikke lenge siden at slengbukser var in, så var det ut og nå er det visst in igjen?
Jeg liker mote og synes det er spennende, men om jeg synes er viktig vet jeg ikke. Eller, jo, det er kanskje litt viktig siden jeg liker å følge med. Men aller viktigst synes jeg det er godt å ha behagelige klær på, mote eller ei.

Ja, og moteriktige klær er fint på andre, men ikke til meg. Har ikke kropp til det og føler meg ikke komfortabel med det. Men det kommer kanskje an på hva man definerer som mote?

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 19:58   #40
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

[quote=Rug;2848450]Trolig mer enn jeg er klar over, for jeg tenker at jeg ikke er det - men alt jeg har er jo inspirert av en eller annen trend *nettopp sett Devil wears Prada*.

Jeg tror at jeg er mer opptatt av hva som er min stil og hva jeg passer.[/quote]
Jeg også.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38.