|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Helt vanlig
|
![]() Synes du mote er viktig?Kom såvidt over et program på TV i går som handler om mote i Oslo. I dette programmet følger de visstnok flere moteinteresserte jenter og hva de holder på med.
![]() |
#2 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du mote er viktig?Trolig mer enn jeg er klar over, for jeg tenker at jeg ikke er det - men alt jeg har er jo inspirert av en eller annen trend *nettopp sett Devil wears Prada*. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du mote er viktig?Jeg var litt opptatt av det før, men nå bor jeg i kjole og tights og gir blaffen i alt som heter mote. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Synes du mote er viktig?
På hvilken måte da? Tenker du at kreative yrker generelt sett er bortkastet og "stusselig" å holde på med?
![]() |
#6 |
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du mote er viktig?Nei, tror egentlig ikke det. Stort sett holder jeg meg til ting jeg føler meg komfortabel i, har ting JEG liker å se på her hjemme, men på noen områder hiver jeg meg med på bølgen jeg også.
![]() |
#7 |
Bare sær
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Var du ironisk nå? For tights er jo et typisk moteplagg.
![]() |
#10 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Synes du mote er viktig?Viktig, nei. Morsomt, til dels. Følger jeg moten? Aldeles ikke.
![]() |
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Synes du mote er viktig?Jeg er opptatt av mote og design, på samme måte som jeg er oppatt av kunst og kultur. Jeg følger ikke moten selv, men jeg følger med på trender og henter inn elementer jeg føler passer min stil. Gjennom jobben min har jeg vært nødt til å kunne forutse trender til en viss grad, og det er jeg ganske god på.
Hvorfor det? Å være motedesigner er da et flott, kreativt yrke. Jeg syns klær i like stor grad som kunst og musikk appellerer til følelser. Kanskje faktisk i større grad, siden det er mer tilgjengelig.
![]() |
#13 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Synes du mote er viktig?Morsomt i den grad at det er gøy å følge med på farger og trender fra verdens ledene motehus. Ellers morsomt i den grad at det er gøy å gå på Hennes og Mautitz og kikke på hva som henger der nå for tiden?
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
For min del så syns jeg det er morsomt med første del av dette. Å følge med på HM syns jeg ikke er så veldig interessant, utover noen av designkolleksjonene deres.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du mote er viktig?Jeg følger ikke moten, men jeg synes mote er både gøy, inspirerende og interessant. Jeg lar meg påvirke av mote, og det gjør vel de aller fleste?
![]() |
#16 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du mote er viktig?Ikke overhodet.
![]() |
#17 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Synes du mote er viktig?Jeg vil nok svare nei på det. Det er interessant å se hvordan mote har vært en del av et tidsuttrykk, men jeg innbiller meg at det nå skifter så raskt at det aspektet blir borte.
![]() |
#18 |
Helt vanlig
|
Hvordan appellerer mote til følelser?
![]() |
#20 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007