|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synes du mote er viktig?
Spørs vel hvordan man definerer mote. Det er ikke akkurat det siste nye. Men jeg er gammel nok til å huske 80-tallet, og ser på tights som et typisk plagg som enter er helt inne eller helt ute (vi som brukte tights på 80-tallet har alle en gang på 90-tallet lovet oss selv at aldri mer).
|
|
|
#22 |
|
Glamorøs
|
Sv: Synes du mote er viktig?Tights er helt ute, altså.
Hvordan gjør det ikke det? De aller fleste er relativt opptatt av hva man har på seg. Om man føler seg vel eller ikke, henger ofte sammen med klær. I tillegg kan klær gjøre en glad, trist eller de kan virke frastøtende. Jeg ser virkelig ikke særlig stor forskjell på high fashion og øvrig kunst og design.
|
|
|
#23 |
|
intro
|
Sv: Synes du mote er viktig?Jeg er veldig interessert i klær, men er (som de fleste på min alder?) mer opptatt av å finne farger og snitt som kler meg og min figur enn av å følge moten. Å tro at man er helt upåvirket av motesvingningene blir jo litt naivt, så ja - jeg er moteinteressert.
|
|
|
|
#24 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Synes du mote er viktig?Ærh, jeg klarer ikke helt å formulere hva jeg mener. Jeg syns mote er en "morsom, snedig greie", og kan absolutt se at for noen så er den et uttrykk for kultur like mye som andre uttrykk, og kan gi veldig spennende, interessante innsikter i verden vi lever i.
|
|
|
#25 |
|
Helt vanlig
|
Jeg må ha det motsatt tror jeg. Å gå på HM en tur for å se om de har noe pent er en helt grei aktivitet. Å bruke tid på å følge hvilke farger det og det motehuset har i høstkolleksjonen sin er jo helt ubrukelig informasjon for meg. Det oppleves helt utilgjengelig all den tid jeg ikke har penger nok til å handle hos dem i alle fall.
|
|
|
#26 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Synes du mote er viktig?Det hender jeg leser diverse moteblogger (uten at det synes |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Synes du mote er viktig?Jeg følger litt med, og klarer å bruke endel penger. Lar meg friste. Men jeg hadde aldri uttalt meg offentlig om mote eller trender. Vil skille litt på det å være selvopptatt, forfengelig av personlig mote, og det å være interessert i hva som skjer på markedet.
|
|
|
|
#29 |
|
Glamorøs
|
Jeg er (ikke overraskende) helt enig.
Å følge med på kunst eller musikk er jo ikka akkurat mer "brukbar" informasjon. Jeg har heller ikke som mål at jeg skal eie alt motehusene produserer, men å si at det derfor er bortkastet å følge med på er jo som å si at man ikke bør gå på Astrup Fearnley fordi jeg aldri kommer til å ha råd til en Warhol, så jeg bør heller holde meg til IKEAS plakater.
|
|
|
#31 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Synes du mote er viktig?Jeg synes mote er inmari gøy. På samme måte som kunst, design, ballett og ,arkitektur. Vanlige, tilgjengelige kjedebutikker er greit, nødvendig, og av og til litt moro, men jeg får ikke akkurat noe kick av Cubus. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Synes du mote er viktig?Jeg liker også veldig godt å se bilder fra motevisninger. Det er BARE kunst, og ikke noe jeg føler jeg må/bør forholde meg til selv, slik det er med mer ordinære motereportasjer, eller å gå i butikker.
|
|
|
#33 |
|
Glamorøs
|
Sv: Synes du mote er viktig?Jeg kjøper så godt som aldri moteblader, jeg syns de er dødskjedelige. Men jeg følger med for det. Jeg tror det kommer mer gjenom å følge med på folk, faktisk. I tillegg bruker jeg nettet ganske mye, og holder meg oppdatert på det gjennom blogger og reportasjer. Ikke rosablogger da, de syns jeg motemessig er totalt uinteressante. Endl street fashion-blogger er fine.
|
|
|
#34 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synes du mote er viktig?Jeg synes ikke mote er viktig, men det kan være gøy.
|
|
|
|
#35 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Synes du mote er viktig?Jeg tror vi lever i en heldig tid akkurat nå, hvor det er "lov" å kle seg i klær som passer figur og humør uten nødvendigvis å være umoderne. Det er bare å nyte
|
|
|
#38 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
Sv: Synes du mote er viktig?Jeg følger med på moten, altså jeg vet hva som er inn. Noe blir jeg inspirert av og bruker selv. Men føler jeg har min egen still, altså jeg følger ikke moten slavisk.
|
|
|
#39 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synes du mote er viktig?Jeg prøver å følge med på moten, men oppdager stadig vekk at jeg er helt på jordet og utdatert. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synes du mote er viktig?[quote=Rug;2848450]Trolig mer enn jeg er klar over, for jeg tenker at jeg ikke er det - men alt jeg har er jo inspirert av en eller annen trend *nettopp sett Devil wears Prada*. |
|
|
|
![]() |
|
|