Sv: USA med barn - hvor store bør de være?
Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.
Om ikke dette er noe som skal gjentas før yngste flytter ut, ville jeg ventet et år eller to. Det har med hva de husker senere. En femåring mister raskt minnene etter en slik tur, og det koster jo litt. Men nå er jeg litt slik at jeg gjerne vil at de skal sitte igjen med noe av det fantastiske flere år senere, da
Gjør de det? Det er vel ganske individuelt. Datteren min har nesten fotografisk hukommelse når det gjelder ferier, det samme har jeg. Jeg har sterke minner fra Bulgariaturen vi hadde da jeg var 2,5 år gammel, min datter husker omtrent hele Italiaturen vi hadde da hun var nesten 4 år, hun kan gjenfortelle omtrent hele turen fra dagen før vi dro og til det sekundet vi landet her hjemme. Så det er nok stor forskjell på akkurat det.
Det virker som om sønnen min er lik henne, for han kan sitte og fortelle en hel haug fra Hellasturen vi var på i mai, detaljer jeg hadde glemt ut selv. Spørs om han husker det like godt om et år eller to, men det får vi se.
Vi skal reise til Disney World eller Disneyland (spørs om det må bli California siden vi alle sammen er besatt av Cars ...) i 2013 om pengene strekker til, da vil ungene være 5 og 9 år gamle, og det kommer nok til å bli en helt fantastisk og minnerik tur for oss alle sammen.