Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hunderaser med dårlig rykte (Dagbladet)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-07, 09:57   #19
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hunderaser med dårlig rykte (Dagbladet)

Pitbull er forbudt her i landet fordi den har veldig dårlig rykte og har gjort mye skade. Når en pitbull først går til angrep, er det ofte med dødelig utfall. Den er oppavlet til å være kamphund, det er ikke de andre rasene. Jeg har sett utallige klipp på Animal Planet hvor pitbullene går amok, og det er skremmende.

Jeg har også sett svære aggressive rottweilere hvor eieren har hatt store problemer med å holde igjen hunden, fråden har skummet fra kjeften når vi har møttes. Det er ikke normalt. Slik skal det ikke være, men jeg vil ikke forby rasen av den grunn.

For 20 år siden var golden retrivier norges farligste hund, rett og slett fordi det var den mest populære rasen og det fantesflest av dem.

Det drives hundeavl i stor stil for å fremskaffe spesielle særpreg, men noen ganger går dette helt galt. Da bør man ikke drive videre på disse genene.

Selv har vi hatt flere blandingshunder, de har mye bedre helse enn mange renrasede hunder.

Når det gjelder elghund, har jeg sett dem stå ute i hundegård på gårder, dag ut og dag inn. Eierne går lite tur med dem, bortsett fra i jakta. Derfor kan en del hunder være aggressive, det skjønner jeg godt. Jeg har også snakket med barn som vokser opp med slike "burhunder". De er ofte redde for hunden. Disse hundene er lite sosialisert.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:42.