Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bombeeksplosjonen - Hva skal vi si til barna? Råd fra psykolog

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-11, 12:27   #23
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bombeeksplosjonen - Hva skal vi si til barna? Råd fra psykolog

De to store gutta mine ble informert litt etter litt gjennom fredagen og lørdagen. Vi var på hytta, så det var bare radio og min bittelille mobil m dårlig nettdekning å følge med på, så de er blitt naturlig skånet fra vonde bilder. Jeg har fortalt ganske rett fram hva som er skjedd, uten å male ut detaljer. Feig, slem og ond er ord vi har brukt om gjerningsmannen. Syk i tankene og følelsene forbeholder jeg til folk som er blitt diagnostisert med slikt, og jeg likte ikke den vinklingen på Supernytt.

Minsten snakket jeg med nå. Jeg spurte om han visste hvorfor jeg hadde hørt så masse på radio og slikt. Men han hadde ikke fått med seg noe. Jeg fortalte at det var en mann som hadde gjort skikkelig slemme ting, og at jeg og mange andre var opptatt av hva som skjedde videre. Minsten spurte. -Var det en slemming? Da var det veldig greit å holde på den betegnelsen. Så nå heter han "den feigeste teiteste slemmingen". Vi snakket litt om hva han hadde gjort som var så fælt, og om at politiet hadde fanget ham og satt ham i fengsel, og der kom han til å være veldig lenge. Så snakket vi om at dersom noen mener noe annet enn en selv kan vi snakke sammen, og forklare det vi mener, i stedet for å gjøre slemme ting med hverandre. Ikke en enkel prat å ta med minsten, men det gikk lettere enn jeg hadde trodd.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.