Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg vil fortelle dere noe

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-11, 15:13   #1
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil fortelle dere noe

Jeg vil fortelle dere noe. I lys av alt det vonde som hendte på fredag. I lys av alle diskusjoner og uttalelser fra medier, eksperter, fagfolk, politikere m.m. I lys av våre barn og forståelsen de har av denne grusomme hendelsen. Og ikke minst på tanken vi har om denne grusomme mannen.

Jeg er tankesyk. Til mine barn forteller vi at mamma er tankesyk. I den voksnes verden er jeg psykisk syk. Jeg har to diagnoser som gjør at jeg er psykisk syk og at jeg alltid vil være det, men jeg lever og fungerer. Jeg er samfunnsengasjert og jeg bryr meg. Jeg har grått mine modige tårer de siste dagene for den forferdelige hendelsen som har hendt.

I går så jeg på tv, en psykolog som uttalte seg for våre barn. En ekspert på området som ville fortelle våre barn om denne grusomme mannen og hva han har gjort. På barnlig vis. Ordene han brukte i første setning var tankesyk....Jeg er tankesyk... vil mine barn som også vet jeg er tankesyk tenke at mamma også er ond? Slem? Grusomt menneske? Vil barna, vil de voksne rundt meg tenke dette? Jeg er ikke denne grusomme mannen, men i ekspertenes øyne bruker han nettopp de samme ordene om meg som han bruker om denne mannen. Hva skal jeg fortelle mine barn?

Det å møte to av mine mest elskede her på jord som jeg gjorde i går, det var forferdelig. Det å måtte stå til rette for mine barn, forsvare meg og ikke minst alle andre mammaer, pappaer og nære relasjoner som de har lært er tankesyke, det er vondt...Vanskelig.

Så til forsvar for alle oss der ute som er tankesyke. For ja, dette er et ord som blir brukt i forhold til barn av psykisk syke. Så er jeg nødt å si noe. Jeg er nødt til å fronte og sette lys på dette.

Vi skal leve et liv etter denne grusomme hendelsen. Vi skal fortsette å være i et sammfunn hvor ord kan bli så fatalt gale. Et ord og man har rørt en stor del av befolkningen i dette landet. Vi er ikke gale, vi skyter ikke nesten 100 mennesker. Ikke et sykt menneske ville klart det. Denne mannen er ikke tankesyk, denne mannen er syk i tankene sine. Han har gjort en så grusom gjerning som vi andre faktisk ikke ville klart. Det å gå å skyte i 1,5 time ville ikke den sterkeste idrettsmann klart, ei heller den sykeste. Han tok anabole steroider i store doser for å klare det. Han er en ond, ond mann. Ikke en tankesyk mann.

Jeg ville bare starte her. Her inne er man litt kjent. Litt tryggere, men jeg legger dette åpent. For dette er ord jeg vil at andre skal få høre. Dette er bare en liten skygge av alt det grusomme som har hendt, men vi er mennesker som skal leve videre. Selv de tankesyke....

Sist redigert av Misteri : 26-07-11 kl 23:32.
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:23.