Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg vil fortelle dere noe

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-11, 22:19   #26
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg vil fortelle dere noe

Jeg har opplevd mennesker med psykoser, jeg har sett mye på innsiden. Jeg har møtt mennesker som har drept andre i psykoser. Sett mennesker som måtte komme seg igjennom det å ikke klart det også. Det finnes mange farlige psykisk syke, men det finnes også mange farlige "normale" mennesker også.

Det jeg er redd for et stigmatiseringen her. Stempelet. Jeg er redd vi i dette lille landet her skal få enda flere fordommer. Jeg er redd for at barn skal få feil innformasjon.

Selv er jeg mamma til tre. Av og til så klarer jeg faktisk ikke å være mamma, og da vet mine barn at jeg er syk igjen og at jeg må være borte en stund, men de vet også at jeg kommer tilbake. For det har de erfart. At de i tillegg skal se på et program som man føler er trygt for dem og få feil innformasjon og ikke minst farlig innformasjon, det er skremmende, virkelig.

Jeg har noen drømmer og ønsker. Det er inkludering, sammhold og forståelse, respekt og medfølelse. Jeg håper og tror vi etter denne forferdelige helgen kan snu oss etterpå å se at til tross, til tross ble vi nærmere, mer åpne og støttende for hverandre. Psykisk syke, friske, funksjonshemmede, innvandrere osv. osv. Uansett nasjon og religion. Vi er et land med mennesker som aksepterer og holder seg oppdatert, og som ikke er så forferdelig raske til å dømme, men flinke til å se å lytte.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:44.