Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Å bli innelåst i "moderne bil"

Autofil Bilsnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-11, 22:09   #1
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Å bli innelåst i "moderne bil"

Ungene mine har ved et uhell blitt innelåst i en bil, da de skulle vente i bilen mens føreren skulle inn på apoteket kjapt. Han låste dørene ved en feiltakelse med knappen på nøkkelen. Ungene er store altså, 8 og 10 år - men de ble rimelig skrekkslagne når de ikke kom ut. Det er vel egentlig jeg også, stemmer det at nye biler fungerer slik? Dette var en VW stasjonsvogn.

Jeg har nemlig en gammel bil med slike "napp opp"-pinner og sveiv til vinduene, og det har jo ikke nyere biler så problemstillingen har aldri slått meg.

Samboeren min har en Volvo v50 som også er slik, fant vi ut. Ungene er jo nå helt hysteriske pga dette, så vi testet. Låser vi Volvoen er det slik at dørene kan åpnes innefra i ca 30 sek - 1 min, så skjer det noe greier automatisk, og det er låst innenfra også. Det er en "lås alle dørene"-knapp inne i bilen, men den fungerer ikke motsatt når noen sitter innelåst i bilen med nøkkelen ikke i tenningen.

Er det meningen at det skal være sånn, og er alle biler sånn? Jeg liker det ikke, men det er kanskje noe veldig smart jeg ikke har tenkt på?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:30.