Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Å bli innelåst i "moderne bil"

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-11, 01:44   #21
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å bli innelåst i "moderne bil"

Ww touran her. Samme problem. Verken dører eller vindu går opp.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 06:28   #22
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I bilen vår kan man låse opp innenfra, men bare på de to dørene foran, så da må ungene i så fall klatre fram dit. Vi har en Chevy Venture 1998.

Gammel 10-08-11, 12:22   #23
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en bryter midt foran over radioen som låser opp dørene.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 13:08   #24
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dette må sjekkes, det er jo skummelt om det ikke er mulig å komme ut av bilen bare fordi noen kommer borti en knapp.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 13:16   #25
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har en knapp i døren til førersetet hvor man kan låse opp alle dørene (en annen for å låse, noe som er greit om man sitter igjen i bilen i mørket). Vinduene derimot, får man ikke igjen med mindre nøkkelen står i tenningen (eller jo, det hender at de går igjen, men jeg husker aldri hvordan jeg gjør det så jeg må ta dem igjen når jeg har nøkkelen i tenningen). Alarmen går fort av dersom bilen blir stående med vinduene åpne så her blir også barna fort med inn når vi forlater bilen, men det er fordi de er så små enda. Skummelt med bil hvor man ikke kan låse seg ut.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 13:37   #26
Svampe
Superduperaktiv

Svampe sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Endelig en fordel med gammel bil med vinduer med håndsveiv

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 17:50   #27
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Corolla Verso kan låses opp innenfra.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 17:56   #28
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Både Mondeoen og Focusen vi har boltes dørene på ved to klikk på lås.
Om det bare er låst ved ett klikk, kan det åpens innefra fra hvilken som helst dør. Tror jeg.

Gammel 10-08-11, 19:36   #29
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Har Skoda Superb, denne låser seg automatisk selv, og dersom det er noen bevegelse inne i bilen, ja, da går alarmen. Ungene kan riktignok komme seg ut ved å trykke på en knapp ved førersetet.

På mange VAG-modeller er det en knapp nede på B-stolpen for å deaktivere kupesensor. Man kan her også deaktivere tauesensor.

I mange biler må man dra to ganger i hendelen for å åpne bilen fra innsiden når den er låst - først en gang for å låse opp, så en gang til for å åpne.

Gammel 10-08-11, 19:37   #30
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Vi har en knapp i døren til førersetet hvor man kan låse opp alle dørene (en annen for å låse, noe som er greit om man sitter igjen i bilen i mørket). Vinduene derimot, får man ikke igjen med mindre nøkkelen står i tenningen (eller jo, det hender at de går igjen, men jeg husker aldri hvordan jeg gjør det så jeg må ta dem igjen når jeg har nøkkelen i tenningen). Alarmen går fort av dersom bilen blir stående med vinduene åpne så her blir også barna fort med inn når vi forlater bilen, men det er fordi de er så små enda. Skummelt med bil hvor man ikke kan låse seg ut.

På en del nyere biler kan man holde inne låseknappen på nøkkelen noen sekunder for å lukke vinduene etter at man har gått ut av bilen.

Gammel 17-08-11, 10:22   #31
Sonar

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Corolla Verso kan låses opp innenfra.

Det var godt å høre da det er slik bil vi har

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 12:47   #32
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vår Saab 9-5 kan låses opp innenfra, på tross av at det er en ganske ny bil har den fortsatt disse gamle dra-opp-dingsene på hver dør, og det synes jeg er helt greit.

Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 13:24   #33
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Vi har en VW Tiguan, og mannen min låste meg inne i den i fjor. For å være morsom mens han stakk inn på butikken for å handle ting og tang vi skulle ha med på en weekend med barnevakt og spa-hotell.

Jeg har klaustrofobi, veldig klaustrofobi, og måtte benytte alle tenkelig pusteteknikker og tankeøvelser for å ikke få helt noia. Ettersom tiden gikk trodde jeg etterhvert at jeg skulle dø, og mannen min var sekunder fra å komme tilbake til en bil med knust rute.

Needless to say så var det ganske kald stemning i bilen en lang stund etter denne festlige øvelsen...

Dørene lot seg _ ikke_ åpne gitt.

Hmm, det der var vi borti på vår Tiguan også, men jeg mener bestemt at det ikke er slik nå.

Jeg skal spørre mannen når han kommer hjem her, for jeg husker ikke hva vi gjorde.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 14:29   #34
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

I bilen vår kan man låse opp innenfra, men bare på de to dørene foran, så da må ungene i så fall klatre fram dit. Vi har en Chevy Venture 1998.

Jeg kommer IKKE over at Acsa og Ulvefar kjører AMERIKANER!!!!
Year of weird!

Ikke kommer jeg til å slutte å minne dem på det heller

Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 14:59   #35
lucifine

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

HUff dette må sjekkes ut..

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 12:19   #36
thnp
Aktiv

Medlem siden: Mar 2009
thnp er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Har Skoda Superb, denne låser seg automatisk selv, og dersom det er noen bevegelse inne i bilen, ja, da går alarmen. Ungene kan riktignok komme seg ut ved å trykke på en knapp ved førersetet.

Nå vet jeg at dette er en gammel tråd, men legger inn et lite tips allikevel

Bak førerdøren (på veggen) finnes det en liten knapp som skrur av den innvendige bevegelsesdetektoren når bilen er låst.

thnp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:51.