|
|||||||
| Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Å bli innelåst i "moderne bil"Ungene mine har ved et uhell blitt innelåst i en bil, da de skulle vente i bilen mens føreren skulle inn på apoteket kjapt. Han låste dørene ved en feiltakelse med knappen på nøkkelen. Ungene er store altså, 8 og 10 år - men de ble rimelig skrekkslagne når de ikke kom ut. Det er vel egentlig jeg også, stemmer det at nye biler fungerer slik? Dette var en VW stasjonsvogn.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Å bli innelåst i "moderne bil"Det har jeg faktisk ikke tenkt på, vi låser bilen med knapp, men jeg mener den lar seg åpne fra innsiden likevel, jeg har låst mannen inne (fordi jeg låser bilen på refleks når jeg går ut, mens han altså skulle vente i bilen med et sovende barn mens jeg bare løp inn på butikken) men jeg mener han kom seg ut...? Nå ble jeg usikker, for jeg mener faktisk at jeg ble låst inne i pappa sin bil for et par år siden også, da fordi den låser seg selv etter en viss stund, og jeg altså satt i bilen og ventet mens han var på butikken.
|
|
|
#3 |
|
Etylbarbital
Sv: Å bli innelåst i "moderne bil"Vi kan åpne vår Mazda 5 fra innsiden - det er en døråpneknapp.
|
|
|
#4 |
|
...
Sv: Å bli innelåst i "moderne bil"Jeg låser med knapp på nøkkelen, men ungene kan åpne låsene fra innsiden allikevel. Bare å skyve knappen opp.
|
|
|
#5 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Å bli innelåst i "moderne bil"Nå har jeg en gammel bil med automatlås (låses en dør, så låses alle - ikke noe knapp på nøkkel). Der kan man åpne dørene fra innsiden foran. Altså på sjåførdør og passasjerdør foran. Da bare åpner man døra med håndtaket. Det oppdaget jeg den gangen Ungen klarte å låse seg inne i bilen selv og jeg sto på utsiden og hylte og dirigerte han fram i forsetet.
|
|
|
#8 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Å bli innelåst i "moderne bil"Vi har en VW Tiguan, og mannen min låste meg inne i den i fjor. For å være morsom mens han stakk inn på butikken for å handle ting og tang vi skulle ha med på en weekend med barnevakt og spa-hotell.
|
|
|
#9 |
|
nerdedame
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() |
Sv: Å bli innelåst i "moderne bil"På vår bil så låsas låsane frå utsida med eitt trykk på knappen, og med to så låsast dei òg frå innsida (dermed kan ikkje Tjuven knuse ei rute og opne døra). Veit ikkje om den kan opnast i det heile teke om den er låst frå innsida, det står spesifikt at den ikkje skal låsast slik om det er folk eller fe inne i bilen. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
søt
Sv: Å bli innelåst i "moderne bil"Hm, da er det vel variasjoner fra modell, sikkert. Det var en VW golf eller passat dette her, pluss Volvoen hvor vi prøvde fra førersiden. Det er ikke knapper man kan dra opp, mener jeg (jeg får ikke sjekket nå).
|
|
|
#11 |
|
søt
Sv: Å bli innelåst i "moderne bil"Det var jo ikke meningen å låse da, det var sikkert en refleks.
|
|
|
#12 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Å bli innelåst i "moderne bil"Har Skoda Superb, denne låser seg automatisk selv, og dersom det er noen bevegelse inne i bilen, ja, da går alarmen. Ungene kan riktignok komme seg ut ved å trykke på en knapp ved førersetet.
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å bli innelåst i "moderne bil"Vår VW Caddy kan heller ikke åpnes innenfra når den er låst utenfra. Det fant jeg ut i sommer da mannen skulle en tur i butikken og vi ble sittende og vente i bilen. Han låste uten å tenke over det og det var umulig å få opp noen dører. Fryktelig varmt var det og det ventet ei sur kone da han kom tilbake. Skummelt at man ikke kan få åpnet innenfra.
|
|
|
#14 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Å bli innelåst i "moderne bil"Vår bil er slik. Man kan låse den innenfra med en knapp og da er det fullt mulig å åpne dører (man drar to gang i dørhåndtaket) etc. Når noen derimot bruker sentrallåsen på "nøkkelen" går det ett minutt eller så og så er bilen helt lås. Den invendige låseknappen kobles ut og dørene lar seg ikke åpne. Jeg har sittet fast inni der en gang, til stor irritasjon.
|
|
|
#15 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Å bli innelåst i "moderne bil"Vår Passat kan åpnes fra førersetet, men ikke de andre dørene, mener jeg.
|
|
|
#16 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: Å bli innelåst i "moderne bil"@Billa: Laaste han deg inne i bilen selv om han vet du har klaustrofobi?!?
|
|
|
|
#17 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Å bli innelåst i "moderne bil"Vi kan låse opp alle dørene innenfra med god gammeldags pinne. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
søt
Sv: Å bli innelåst i "moderne bil"
Der har du jo meg og.
|
|
|
#19 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å bli innelåst i "moderne bil"
Sånn var det på Ford Mondeo'en vi hadde tidligere.
|
|
|
#20 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Å bli innelåst i "moderne bil"Vi har en to år gammel Volvo XC60. Dersom man låser bilen med klikk på nøkkelen, kan man åpne dørene fra innsiden. Aberet er at alarmen går. Ergo: Barna våre er med inn på butikken.
|
![]() |
|
|