Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hvilken hunderase passer for meg?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-11, 19:47   #11
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken hunderase passer for meg?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Vel, det er vel ikke mange hundene som egentlig anbefales som førstegangshunder, men som oftest går det utmerket dersom den nye hundeeieren er seg bevisst ansvaret, og jobber med hunden, går på kurs og ikke blir likegyldig. Jeg vil dessuten tro det er forskjell på å for eksempel skulle takle en Rhodesian Ridgeback, en av mastiffrasene, en dobermann, i forhold til en Jack Russel.

Vi har forresten selv setter (De er ikke store bjeffere (piping, derimot... )), og det er vår første hund, og vi har hele tiden vært veldig opptatt av å gjøre vårt beste, og det tror jeg faktisk er den viktigste forutsetningen for å lykkes som førstegangseiere, eller som drevne hundeeiere, for den saks skyld. Derfor er jeg skeptisk til uttrykket "førstegangshund". Den beste førstegangshunden er den hunden eierne har satt seg nøye inn i egenskapene til, og som de er villige til å satse tid og energi på.

Øh altså heller en mastiff en en Jack Russel som førstehund altså. Jack Russel krever MYE, og hvis en schæfer krever for mye så er ikke en Jack rette hunden. Jeg kjenner et par oppdrettere av rasen, og det er ikke lite av tid som går for å aktivisere dem, og det er ikke kjekt å se understimulerte Jacker.

Jeg tror en mellomschnauser hadde vært en fin hund til dere. Eller en schnauserblanding. Det er litt pelsstell, men de fleste av dem har jo den fordelen at de ikke røyter.
Det er tøffe nok hunder til å takle de fleste typer trening, men og bedagelige nok til å ikke bli stresset av en dag og to med litt kortere turer.
Og så er de kule da!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:47.