Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hvilken hunderase passer for meg?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-11, 18:55   #10
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken hunderase passer for meg?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Hva er det med førstegangshundeeiere som absolutt skal ha Schäfer eller Staff eller Rottweiler/Dobermann? Finnes det virkelig ingen andre av de ca. 300 rasene som ville passet bedre?! Når man i tillegg vet at man sannsynligvis ikke har tid å gi den det den trenger bør man virkelig begynne å tenke alternativt. Gå på en utstilling, snakk med oppdrettere, sjekk en hundebok og velg noe annet.

Jeg sier ikke at det er umulig å ha en slik hund, og at de alltid lager trøbbel, men kunnskapsnivået når man skaffer seg en slik hund bør være ganske bra. En Labrador eller Golden "tilgir" mange feil i oppdragelsen. Det gjør ikke en hund som har bakgrunnen sin som vakthund/kamphund.

Er det meg du henvender deg til, eller snakker du generelt?

Om det var til meg: Det er alternativt jeg tenker nå, i og med at jeg ikke vet hvordan timeplanen min kommer til å være når tiden kommer. Om jeg ser at jeg har muligheten til det, så blir det nok en schäfer. Det er første gang jeg skaffer en hund som er bare min, men jeg er langt i fra uerfaren når det kommer til hund, og vet hva som kreves av en eier. Det er derfor jeg begynner å tenke allerede to-tre år i forveien for å finne den rasen som kan passe best.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:08.