Sv: Spinoff: Kan du skifte dekk?
Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.
Mulig jeg er storkjeftet, men ser for meg at man hadde begynt nederst (etter først å ha tatt reservedekket ut av bilen) ved å lagt jekken under stammen/karosseriet et lite stykke foran hjulåpningen, sånn ca litt nærmere hjulåpningen enn midt på bakdøren et sted (nei, jeg kan ingen fagord når det gjelder bil) og jekket opp såpass at det var grei klaring fra hjulet til bakken. Løsnet mutterne og håpet at de ikke satt for hardt fast etter at de var skrudd på med gassdrill eller hva det heter. Tatt tak i hullene og rikket hjulet av. Satt på reservehjulet og skrudd mutterne godt fast (her tror jeg min manglende muskelkraft hadde kommet til kort, men i nøden hadde det fått holde om jeg så skulle ha holdt 20km/t.
Og selvsagt passet på å jekke bilen ned før jeg tok av gårde 
(Og hadde det dreid seg om vinterdekk er de jo merket så da hadde jeg nok kanskje satt venstre fremhjul på høyre side (skal man ikke det for å slite dekkene likt da, mon?) og det samme bakerst.)
Synes det høres ut som du har peil, jeg! Hadde nok gått finfint!