Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-11, 10:28   #11
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?

Svar på hvordan vi organiserer når en lærer er borte:
På skolen vår har alle ansatte satt av en prosent i stillinga si som er merka vikartimer. Det gjør at vi i hver vikarperiode (som er på 8 uker) har en del prosent undervisning som kan settes inn når noen er borte.
I tillegg opererer vi med timesbank, der vi setter inn timer vi ikke bruker. Har f.eks mellomtrinnet korøvelse, trenger det ikke være 4 lærere til stede. De som da blir frigjort setter de timene i banken, også kan teamleder bruke de timene til vikarbehov senere.
Jeg har noen t-timer, og dersom mine elever har fravær det er gitt beskjed om på forhånd (dvs. før den dagen de er borte) så settes disse timene mine inn i banken, også må jeg jobbe dem inn senere.

Dette løser i alle fall vikarbehovet ved vår skolen.
Vi er en liten skole, der alle kjenner alle, så elevene vil aldri ha lærere de ikke vet hvem er.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:26.