|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#361 |
|
maler
|
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Jeg har en gutt som synger i kor. For hans del vil det nok bli litt av den typen fravær rundt juletider. Det er heller ikke uvanlig når de kommer et stykke opp i klassene i idrett.
|
|
|
#362 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Nei, det er vel en grunn til at VGS både har toppidrettslinje og idrettslinjer, som er fleksible. Men på høyere nivå har man tross alt ansvaret selv.
|
|
|
#363 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Jeg ønsker også god ferie mellom sammenbitte tenner.
|
|
|
#364 |
|
New in here
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Mjøsa
![]() |
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Hvis læreren smiler og ønsker oss god tur, føler jeg ikke at det er mitt ansvar å være bevisst hans eller hennes frustrasjon over ekstra arbeid om dem velger å gi oss det med på reisen. |
|
|
|
|
|
#365 |
|
audio, video, disco
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Skoleoppgaver som er relatert til reisen, er dessverre ikke så enkelt å få til, om jeg skulle ønske å gi det. To uker fravær når klassen jobber med folkediktninga og den industrielle revolusjonen (for å ta kun to fag) kan ikke kompenseres med valutakurser på Gran Canaria, for å sette det på spissen.
|
|
|
#366 |
|
New in here
![]() |
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?
Da snakker vi forbi hverandre. Gutten min er 8 år... Og jeg tenker 5 dagers fravær. |
|
|
|
|
|
#367 |
|
maler
|
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Mine hadde også sånn sett utbytte da vi sneik dem ut av skolen for ferie, de fikk snakket engelsk, de fikk regnet på priser og valuta og de fikk lært litt geografi. Men det var i 2. og 3. klasse. Det er vel ikke mer enn et par år til det er vesentlig mer komplisert for å si det mildt.
|
|
|
#368 |
|
New in here
![]() |
|
|
|
|
|
|
#369 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg har kommet til det punktet at jeg har sluttet å irritere meg, bare resignert. Det gjelder på jobb også.
Jepp, Me, Myself and I, det er vel det det handler om når det kommer til stykket. (Har opplevd lignende scenario selv...) |
|
|
|
|
|
#370 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Jeg gidder bare ikke å kommentere dette lenger jeg. Blir helt matt av holdningene til enkelte. |
|
|
|
|
|
#371 |
|
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Jeg ber elevene gjøre det som er på planen, det er det som skjer de ukene planen gjelder. Er de borte mellom to planer må de sjekke nettet selv for ny plan. |
|
|
|
|
|
#372 |
|
trenger lading
|
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Jeg har nettopp fått innvilget 4 dager fri i forbindelse med vinterferie for mine barn (2.,6. og 7. klasse). Vi skal da besøke slekt i USA. Har ikke bestilt billett enda, men søkte de fri først. Nå som det ble innvilget kan vi bestille. Det mener jeg er riktig måten å gjøre det. Det viser ungene at man skal spørre om lov først.
|
|
|
|
#373 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Fy "#€%, jeg jobber ikke i skolen engang men det er slike tråder som gjør at jeg ikke helt vet om jeg skal le eller gråte.
|
|
|
#375 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Jeg tror ikke det er noen stor sak å koble hverken fra eller på her. Lærerne er veldig opptatt av at Mazungen har veldig godt utbytte av sjakken. Er det en ting du lærer der er det å lære. Den andre tingen er konsentrasjon. |
|
|
|
|
|
#376 |
|
New in here
![]() |
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?På skolen våres får vi beskjed om at vi ikke trenger å søke om det er "bare en ukes sydentur". Mulig holdningene mine er feil, men skolen gir ingen signaler om at jeg må endre meg. |
|
|
|
|
|
#378 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Dette er sant, du tuller ikke?
|
|
|
#380 |
|
Så dere bare drar uten å si ifra? Konaktlærer har ikke lov til å gi så mange dager fri. |
|
|
|
![]() |
|
|