|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Ja nå lurer jeg altså på det
![]() |
#2 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ta UNGENE UT FRA SKOLEN PGA SYDENTUR?Er du sikker på at du vil banke på denne døra her?
![]() |
#3 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Ta UNGENE UT FRA SKOLEN PGA SYDENTUR?Jeg synes det er veldig ugreit - for meg er det snakk om hva man lærer barna sine om arbeidsmoral etc. Skolen kan ikke nekte foreldrene å ta barna ut av skolen en uke - men altså. like etter ferien synes jeg det er rart - men klart: jeg ser tanken å legge ferien til en annen uke enn høstferien, prismessig sett.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Ta UNGENE UT FRA SKOLEN PGA SYDENTUR?Jeg tror ikke jeg skal si mye annet enn at jeg synes det er en uting. (Og later som jeg ikke merker at det koker litt over holdninger folk har til dette.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Ta UNGENE UT FRA SKOLEN PGA SYDENTUR?Jeg vurderer å ta Mazungen fri en uke i høst jeg også, men ikke for ferie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Ta UNGENE UT FRA SKOLEN PGA SYDENTUR?Her har du en diskusjon fra en tid tilbake (ganske nøyaktig et år) om denne problemstillingen.
![]() |
![]() |
#7 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ta UNGENE UT FRA SKOLEN PGA SYDENTUR?Hvor gamle er barna dine da?
![]() |
#8 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Ta UNGENE UT FRA SKOLEN PGA SYDENTUR?Greit for meg i hvert fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Ta UNGENE UT FRA SKOLEN PGA SYDENTUR?Vi tar ut poden for å reise i år. Men det er ikke en sydentur, men to uker fri for å reise til USA. Vi er borte i tre uker, men den ene uken er høstferie. Det er slett ikke noe vi kommer til å gjenta ofte, og jeg hadde ikke gjort det for badeferie på Mallorca.
![]() |
![]() |
#11 |
Off the map.
|
![]() Sv: Ta UNGENE UT FRA SKOLEN PGA SYDENTUR?I prinsippet er det vel ingen forskjell på å ta fri nå og senere, men det føles forskjellig allikevel. Man har nå hatt 8 uker fri, man burde jo ha rukket det da.
![]() |
#12 |
Peppy!
|
![]() Sv: Ta UNGENE UT FRA SKOLEN PGA SYDENTUR?Ehm ... Jeg husker ikke hva jeg mente tidligere, så det er mulig jeg har endret mening. Men jeg synes det er ugreit. Sånn siden du spør. Både overfor barnet som går glipp av undervisning, signaleffekten, og også unødvendigheten. Man har jo drøssevis av ferier i skolen, og jeg synes man kan bruke av de ukene på en slik reise. Og så finnes det såklart en milliard formildende omstendigheter, og det kan godt tenkes jeg ville vært enig i noen scenarier hvor man velger å ta fri fra skolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Ta UNGENE UT FRA SKOLEN PGA SYDENTUR?Vi gjør det ikke, av rent prinsipp. Vi er opptatte av arbeidsmoral ala det Bauche nevner. Jeg plages dog ikke av at andre gjør det.
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Ta UNGENE UT FRA SKOLEN PGA SYDENTUR?Vi har gjort det en gang. Det får holde. Det var verdt det. (Vi fikk se pyramider og lære masse om månefaser og Egypt den uka. Det hadde verdi det også.) |
![]() |
![]() |
#15 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Ta UNGENE UT FRA SKOLEN PGA SYDENTUR?Vi vurderer gjøre det i mai, men da blir det kun 3 skoledager som blir berørt, og snuppa går i 1.klasse.
![]() |
#17 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Ta UNGENE UT FRA SKOLEN PGA SYDENTUR?Nja, sånn i utgangspunktet syns jeg det er unødvendig, og jeg personlig kommer ikke til å gjøre det. Men det er nok mye mulig at pappaen(vi bor ikke sammen) etterhvert kommer til å ytre ønske om å ta storebror ut av skolen for å reise til sitt hjemland, og da kommer jeg nok til å si ja så lenge det ikke er snakk om flere uker.
![]() |
#18 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Ta UNGENE UT FRA SKOLEN PGA SYDENTUR?Jeg mistenker at jeg også har endret litt mening siden sist, men min holdning er nå at det er greit når det er en "spesiell anledning", men ikke som en tradisjon. Nå får jo en hver definere hva som er spesielle anledninger, men jeg synes ikke en sydentur lik de siste 5 årene kan regnes som det.
![]() |
#19 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Ta UNGENE UT FRA SKOLEN PGA SYDENTUR?Jeg er jammen ikke helt sikker på hva jeg mener. Vi har de siste årene vært en uke på fjellet. Både på grunn av tilgjengelighet på hytte(bedriftshytte), pris og trengsel har vi reist en annen uke enn vinterferien. Det har jo vært uproblematisk så lenge ungene har gått i barnehagen. I år er vi ikke sikre på om vi tar turen nettopp fordi Snuppa begynner på skolen.
![]() |
![]() |
#20 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Ta UNGENE UT FRA SKOLEN PGA SYDENTUR?
Det er jeg enig i altså - Det er forskjell på tradisjon og unntak.
Min signatur ™ Sist redigert av Che : 20-08-11 kl 18:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|