Vanskelig
Jeg prøver å finne en roligere og balansert hverdag.
Selv klarer jeg fint å spise sunt, men for Vetle synes jeg det dukker opp "lørdager" titt og ofte og det er så synd.
Bare denne uken f.eks:
Tirsdag: kino - jeg var med så de fikk dele baconcrisp også hadde jeg med oppskjært frukt.
Onsdag: FOtballkamp - da kjøper alle seg noe godt/brus av kameratene og jeg synes det er for vanskelig å si at Vetle er den eneste som ikke får, han kjøpte seg smil
Torsdag gikk vi på cafe med mamma - sjelden vi gjør og Vetle fikk dele gulrotkake med mamma.
Fredag feiret vi mamma sin bursdag - "heldigvis" likte ikke Vetle kakene, eller kanelbollene jeg hadde bakt. og på kvelden var vi på kick off angående en utstilling - der vanket det brus, potetgull og litt snacks.
I dag er det jo lørdag da.
Og på søndag skal de med skolen og foreldre ha utedag og jeg regner med at det dukker opp noen tilfeller av søtt.
Nå har jo denne uken vært passe redda fordi jeg må være streng endel, samtidig så skjønner jeg ikke hvordan noen klarer å bare gjennomføre lørdagsgodt når man er sosial på den måten og "alle andre spiser" jo, ellers hadde jo ikke jeg gitt Vetle. Jeg er strengere enn de andre i klassen føles det jo ut som. Hvordan får dere det til å gå opp?
Er dette en normal uke for andre, eller er er folk ikke ute på farten sånn... det hadde jo vært lettere om vi bare var mye hjemme og med oss selv - men selv da dukker det jo opp litt selvskaper.
Hvordan kan man slappe av med noe sånnt? Eller burde jeg bare være strengere.
|