Sv: Vanskelig
Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.
Hvis dette var min uke hadde jeg sagt til barna at de fikk velge noe av maten på kaféen, slik at de spiste rundstykke/foccacia eller noe tilsvarende. Jeg hadde sagt nei til ting fra kiosken, og argumentet er: Det er ikke lørdag i dag. Vi er sjelden på kino, jeg er litt usikker på hva jeg ville tillatt der.
Det er du som er sjefen, og jeg syns du tillater mye. Det er du som må sette grenser.
Jeg synes jeg tilater lite iforhold til andre rundt oss. Derfor synes jeg det er vanskelig. Mens Vetle ofte må velge mellom f.eks brus og vaffel får andre i pose og sekk. Han er vandt med at han ikke får brus selvom andre drikker det... og istedet for en hel kake på cafe fikk han 1/3 del av mormor sitt stykke og måtte spiste litt brødskive og av suppen min.
Jeg synes det er vanskelig å si til sønnen min at, selvom alle andre får godteri i kiosken så får ikke han kjøpe seg noe som helst der... Ville du gjort det?
Mulig jeg tillater mye, men jeg føler seg jeg er mye strengere enn de fleste jeg kjenner. Samtidig som jeg ikke vil være for streng heller...
|