Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Fortell meg mer om sushi

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-11, 21:23   #1
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fortell meg mer om sushi

Vi er veldig glade i sushi og prioriterer alltid å spise det ute når vi reiser. Vi har desverre ingen salgssteder her byen. Jeg har laget det noen ganger hjemme og det blir godt, men ikke så spennende. Jeg trenger rett og slett noen tips til hva man kan ha i makirullene.

Japansk majones er det noe man kan lage selv eller er man fortapt om man ikke kan kjøpe det i butikken?

For å si litt om hva vi har laget så kan jeg avsløre våre sammensetninger:

Avokado, laks og kremost

Mango, laks og kremost

Agurk, laks og kremost

Noen ganger er vi helt gale og skipper kremosten. Jeg lager den vrengt (lært på youtube ) og ruller dem i svarte og hvite sesamfrø.

I tillegg lager vi innimellom Ceviche av laks, koriander og litt chili (teoretisk sett ikke en japansk matskikk, men litt det samme allikevel), men vi liker egentlig makiruller best.

Hvis vi vil lage californa rolls med crabsticks kjøper man bare crabstick i lake på butikken da? Hva med rogn? På restaurantene ruller de ofte makirullene i rogn. Hva slags rogn kjøper man hvis man vil gjøre det? Andre fiskeslag? Reker?

Jeg har sett en stor tjukk sushioppskriftsbok på bokhandelen her i byen og er syk av lengsel, men vi har ikke så mye penger akkurat nå så jeg må være tålmodig og det klarer jeg egentlig ikke.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:00.