Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Mei lager lavkarbojul

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-11, 21:44   #11
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mei lager lavkarbojul

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

En mix av sukrin og stevia er perfekt synes jeg. Passe søtt og ikke isende eller bittert. Etter ett år på lavkarbo har smaksløkene mine forandret seg veldig ifht søtt. Der det før var melkesjokolade som gjaldt er det helt uaktuelt nå, alt for søtt. 86% sjokolade er plutselig helt i orden, det samme med mye mindre sukker i mat.

I dag testet jeg min favoritt juledessert; karamellpudding. Som et kompromiss brukte jeg fruktose som karamell i formen, smeltet til lysebrunt og hadde i silikonform. Deretter blandet og silte jeg fire egg, varmet de opp med 8 dl fløte og tre teskjeer vanilje. Søtet med stevia og sukrin og satte i vannbad på 120 grader til den besto skje-testen på toppen. Resultatet ble fantastisk. Jeg lagde noen former uten fruktosekaramellisering av restene, og de ble veldig veldig gode de også. Saus er ikke et must, og da er den plutselig helt i orden for de som er i ketose (noe jeg ikke er).

Du kan bruke tagatesse til karamelisering.
Jeg har brukt det i brente mandler og det ble veldig godt.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:32.