Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Vår forbrukerhverdag

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-11, 13:26   #10
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vår forbrukerhverdag

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Okei, jeg kom tilbake i tråden og ble plutselig litt uenig meg selv. Lego er absolutt genialt, og det blir mye fin lek! Men jeg syns det er for dyrt og det har blitt veldig kommersielt. Jeg er også litt motstander av at det skal være Star Wars Lego og Pirates of the Carribean, Harry Potter osv og dermed også "oppfordre" aldersgruppen (gutter fra 4-5 år) til å se filmene som ofte har 11-års grense.

Og jeg har vært en smule lei av all legoen som er hulter til bulter, når noe blir ødelagt blir det ikke nødvendigvis bygget opp. Et godt system er heller ikke noen selvfølge... Men, det blir lekt med, det gjør det.

Om man skal tenke forbruk og kvalitet så er Lego en av de beste lekene synes jeg. Det er laget for å holde, så den legoen jeg hadde som barn kan min unge leke med i dag, og sikkert hennes barn om 25 år ellerno. Jeg er enig i at det blir dumt om ting blir bygget en gang og aldri mer, men når ungene har lært å bygge etter instruksjoner er det ikke rart de føler seg litt hjelpeløse uten. Jeg tror rett og slett man må lære dem å bygge fritt, kanskje sette seg ned sammen med dem og gjøre det noen ganger for at de skal fatte poenget.

Det er for øvrig mulig å registrere alle settene man har, også få ut tegninger til andre prosjekter man kan bygge med de brikkene man allerede eier. Kjenner ikke detaljene her, men det finner man sikkert på forumet til Brikkelauget om man leter.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:52.