Sv: Hva er likestilling - igjen
Jeg vet ikke.
Jeg: All middagslaging, all klesvask og bretting, vask av bad, alt av gaveinnkjøp, innpakking og sånt, all lekseoppfølging, kontroll på klær i bhg og på SFO, matpakkelaging, pakking til alle turer, utpakking etter alle turer. Gulvvask og vindusvask (men gjøres sjelden...) All oversikt over hvilke klær som er for små og for store og logistikk rundt dette. Tar oppvasken (det som ikke går i oppvaskmaskin). Kler på minstemann om morgenen. Leser for barn. Betaler alle regninger. Setter meg inn i alt av nye maskiner (data, DVD, TV, osv) slik at han bare kan spørre meg.
Han: Støvsuging og kosting, alt med bilen, alt i hagen, snømåking (mye, bor på sted med mye snø). Bærer ting ut og inn når vi er på turer. Lager frokost til 2 barn (det tredje barnet gjør det selv). Leker med barn. Ordner med søpla. Henter ved.
Sammen: Rydding av kjøkken og andre rom. Her bidrar også barn. Tømming og fylling av oppvaskmaskin. Beising av veranda, hus, osv. Legging av barn. Handling av mat. Levering og henting i barnehage.
Hva sier dere???
Sist redigert av oslo78 : 11-01-12 kl 23:22.
|