Alle årstider har sin sjarm, eller?
Jeg liker vinteren, i SMÅ doser. Vinteren i Norge er etter min mening for lang og for kald. Når vi attpåtil ikke er garantert en lang og god sommer som kompensasjon blir det i perioder nesten mer enn jeg klarer takle.
Nå har jeg en sånn periode hvor jeg er så utrolig drittlei av å fryse (jada, jeg kler meg godt), drittlei snø og generellt drittlei det meste.
Jeg vet ikke om det faktum at jeg bodde 6 år i tropisk klima fra jeg var 6-12 (dvs. det jeg husker som min barndom) som farger mitt syn, jeg vet alt for godt hvordan det kan være. Jeg elsker varmen og forutsigbarheten ved å bo i et klima hvor man ikke må planlegge etter været og ikke trenger pakke seg inn i ørten lag for å gå utenfor døren.
Jeg vil nok heller bo i et tropisk klima og oppsøke vinter og skiføre i ferier enn omvendt. Men om enn så lenge er jeg stuck her i Norge, og jeg kjenner frustrasjonen øker for hvert år. (Det er derfor jeg landet på sykepleierstudiet, nemlig muligheten til å jobbe utenlands.)
Hvordan er ditt forhold til vinteren, eller årstidene generelt? Jeg er sikkert ikke alene om å være drittlei vinter i februar? 
-Pippi
|