|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Alle årstider har sin sjarm, eller?Jeg liker vinteren, i SMÅ doser. Vinteren i Norge er etter min mening for lang og for kald. Når vi attpåtil ikke er garantert en lang og god sommer som kompensasjon blir det i perioder nesten mer enn jeg klarer takle.
|
|
|
#2 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alle årstider har sin sjarm, eller?Jeg hadde likt Norge langt bedre om vi kunne droppet november, februar og mars.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Alle årstider har sin sjarm, eller?Jeg hater snø og vinter. Rett og slett. Men jeg er heller ikke glad i temperaturer mye over 30 grader. Å bo i Singapore feks hadde vært uaktuelt. Det jeg liker er et tydelig skifte i årstider, vinteren er bare for lang her i Norge. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alle årstider har sin sjarm, eller?Det eneste sjarmerende med vinteren er at den en gang blir til vår. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Alle årstider har sin sjarm, eller?Jeg elsker vinteren, spesielt nå som jeg ser en ettårings elleville begeistring over snøen. Men jeg må bo på østlandet, vestlandsvinter var bare kjipt.
|
|
|
|
#7 |
|
Nyter et nytt liv
|
Sv: Alle årstider har sin sjarm, eller?
|
|
|
|
#8 |
|
Tante Sofie
|
Sv: Alle årstider har sin sjarm, eller?Nja .... Den er for langvarig. Dessuten liker jeg at det er passe med snø (skiføre) go passe kaldt (-5) og stabilt vær. Denne vinteren har vi ikke sett snø så jeg lurer på hva vi har vente??? Jeg kjenner at jeg nå er klar for at våren skal gjøre sitt inntog, men det er selvsagt alt for tidlig. Ser bare fram til å reise til leiligheten vår på Kreta, men det er fortsatt to måneder til så i mellomtiden får jeg bare gjennomleve det som måtte komme. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alle årstider har sin sjarm, eller?Jeg synes vinteren er deilig. Den med snø og kulde, vel og merke. Ikke slaps og regn. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
This is normal!
|
Sv: Alle årstider har sin sjarm, eller?Jeg elsker vinteren, og jeg tror det er grenser for hvor lenge jeg kunne bo i et land som ikke har så klare skifter mellom årstidene som vi har i Norge. I helgen har jeg brukt mange timer ute i snøen, og det er så herlig.
|
|
|
|
#11 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Alle årstider har sin sjarm, eller?Jeg har en holdning til vær som ikke så mange andre jeg kjenner har. Jeg tar det været som kommer, og er sjelden eller aldri værsyk. Men nå som klimaet tydeligvis har endret seg så kjenner jeg vel litt på at jeg kunne tenkt meg litt snø når det liksom skulle være vinter.
|
|
|
|
#13 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Alle årstider har sin sjarm, eller?Vinteren er ok den. Men jeg er ganske lei av å kle på unger ørten lag med klær hver gang vi skal ut, og likevel så blir det et spetakkel med votter som faller av, votter som ikke passer, votter som forsvinner, votter som blir våte, brødre som stjeler votter, votter som mååå-hå-å lirkes under dressermet hvert andre minutt. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alle årstider har sin sjarm, eller?Jeg får ikke besøk av venninnene mine på vinteren og det gjør meg til en skikkelig vinterhater. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Alle årstider har sin sjarm, eller?Jeg trives med julekos-vinteren og påskevær-vinteren, men ikke noe særlig med øvrig vinter. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Alle årstider har sin sjarm, eller?Jeg er akkurat som deg, lei vinter, regn og nå snø. Har bodd 4 år i Florida og savnet aldri vinteren der og skjønner nå hvorfor jeg trivdes så godt. Jeg skal nok til varmere strøk som pensjonist.
|
|
|
#18 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Alle årstider har sin sjarm, eller?Jeg liker hver neste dag og hver neste måned så lenge det ikke er over tjue grader pluss g eg må være i bevegelse. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Alle årstider har sin sjarm, eller?En stk. værsyk finnmarking melder seg. Studievenninnene mine undres over at jeg klager på kulda og snøen her i Oslo: "Du er da fra Finnmark, du skal da være vant til verre?" Men tro meg, 14 minusgrader i Finnmark og 14 minusgrader her nede er virkelig to helt forskjellige ting. Det blir isende kaldt her på en helt annen måte, synes jeg. Og snøen!
|
|
![]() |
|
|