Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Alle årstider har sin sjarm, eller?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-12, 21:11   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Spørsmål

Alle årstider har sin sjarm, eller?

Jeg liker vinteren, i SMÅ doser. Vinteren i Norge er etter min mening for lang og for kald. Når vi attpåtil ikke er garantert en lang og god sommer som kompensasjon blir det i perioder nesten mer enn jeg klarer takle.

Nå har jeg en sånn periode hvor jeg er så utrolig drittlei av å fryse (jada, jeg kler meg godt), drittlei snø og generellt drittlei det meste.

Jeg vet ikke om det faktum at jeg bodde 6 år i tropisk klima fra jeg var 6-12 (dvs. det jeg husker som min barndom) som farger mitt syn, jeg vet alt for godt hvordan det kan være. Jeg elsker varmen og forutsigbarheten ved å bo i et klima hvor man ikke må planlegge etter været og ikke trenger pakke seg inn i ørten lag for å gå utenfor døren.

Jeg vil nok heller bo i et tropisk klima og oppsøke vinter og skiføre i ferier enn omvendt. Men om enn så lenge er jeg stuck her i Norge, og jeg kjenner frustrasjonen øker for hvert år. (Det er derfor jeg landet på sykepleierstudiet, nemlig muligheten til å jobbe utenlands.)

Hvordan er ditt forhold til vinteren, eller årstidene generelt? Jeg er sikkert ikke alene om å være drittlei vinter i februar?

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 21:13   #2
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alle årstider har sin sjarm, eller?

Jeg hadde likt Norge langt bedre om vi kunne droppet november, februar og mars.

Gammel 05-02-12, 21:14   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hater snø og vinter. Rett og slett. Men jeg er heller ikke glad i temperaturer mye over 30 grader. Å bo i Singapore feks hadde vært uaktuelt. Det jeg liker er et tydelig skifte i årstider, vinteren er bare for lang her i Norge.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 21:17   #4
Mirmell

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Det eneste sjarmerende med vinteren er at den en gang blir til vår.

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 21:24   #5
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirmell, her.

Så sant som det er sagt!

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 21:25   #6
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker vinteren, spesielt nå som jeg ser en ettårings elleville begeistring over snøen. Men jeg må bo på østlandet, vestlandsvinter var bare kjipt.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 21:26   #7
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Som jeg skulle sagt det selv.
Vinteren kan noen virkelig få billig av meg.
Jeg ser ikke noe som helst positivt med den, og missliker tiden fra november til og med i alle fall mars. April begynner det å se bedre ut.

Gammel 05-02-12, 21:31   #8
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nja .... Den er for langvarig. Dessuten liker jeg at det er passe med snø (skiføre) go passe kaldt (-5) og stabilt vær. Denne vinteren har vi ikke sett snø så jeg lurer på hva vi har vente??? Jeg kjenner at jeg nå er klar for at våren skal gjøre sitt inntog, men det er selvsagt alt for tidlig. Ser bare fram til å reise til leiligheten vår på Kreta, men det er fortsatt to måneder til så i mellomtiden får jeg bare gjennomleve det som måtte komme.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 21:34   #9
Anuk

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes vinteren er deilig. Den med snø og kulde, vel og merke. Ikke slaps og regn.

Er veldig glad i de skiftende årstidene og når det lir mot slutten av den ene, så lengter jeg til neste.

Det jeg fikser dårligst er faktisk det aller varmeste på sommeren (de somrene det er slik). Da skal det ikke mange dagene til før jeg er lei. Jeg trenger sikkert ikke å nevne at mine ferier ikke går til "syden"-

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 21:40   #10
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker vinteren, og jeg tror det er grenser for hvor lenge jeg kunne bo i et land som ikke har så klare skifter mellom årstidene som vi har i Norge. I helgen har jeg brukt mange timer ute i snøen, og det er så herlig.

Gammel 05-02-12, 21:45   #11
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en holdning til vær som ikke så mange andre jeg kjenner har. Jeg tar det været som kommer, og er sjelden eller aldri værsyk. Men nå som klimaet tydeligvis har endret seg så kjenner jeg vel litt på at jeg kunne tenkt meg litt snø når det liksom skulle være vinter.

Gammel 05-02-12, 21:52   #12
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Jeg kunne klart meg fint uten vinter...

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 21:57   #13
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Vinteren er ok den. Men jeg er ganske lei av å kle på unger ørten lag med klær hver gang vi skal ut, og likevel så blir det et spetakkel med votter som faller av, votter som ikke passer, votter som forsvinner, votter som blir våte, brødre som stjeler votter, votter som mååå-hå-å lirkes under dressermet hvert andre minutt. Mulig det er votter som er problemet mitt, og ikke vinteren.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 22:18   #14
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg får ikke besøk av venninnene mine på vinteren og det gjør meg til en skikkelig vinterhater. Bor på toppen av en bratt bakke som ingen tør å kjøre opp,og jeg har ikke bil for tiden,så jeg må møte folk i byen på kafè om jeg skal være sosial. Gleder meg til våren!

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 22:20   #15
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg trives med julekos-vinteren og påskevær-vinteren, men ikke noe særlig med øvrig vinter.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 22:26   #16
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Snø om vinteren er fint. Heller minusgrader enn varmegrader og pissregn.

Derimot liker jeg ikke høst om sommeren, slik som f.eks. fjorårets sommer.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 22:31   #17
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er akkurat som deg, lei vinter, regn og nå snø. Har bodd 4 år i Florida og savnet aldri vinteren der og skjønner nå hvorfor jeg trivdes så godt. Jeg skal nok til varmere strøk som pensjonist.

Gammel 05-02-12, 22:33   #18
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker hver neste dag og hver neste måned så lenge det ikke er over tjue grader pluss g eg må være i bevegelse.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 22:34   #19
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

En stk. værsyk finnmarking melder seg. Studievenninnene mine undres over at jeg klager på kulda og snøen her i Oslo: "Du er da fra Finnmark, du skal da være vant til verre?" Men tro meg, 14 minusgrader i Finnmark og 14 minusgrader her nede er virkelig to helt forskjellige ting. Det blir isende kaldt her på en helt annen måte, synes jeg. Og snøen! I hjembygda mi går det i det minste an å ferdes ute selv om det er snø, men snøen her er våt og tung når den kommer, og blir i tillegg saltet til en uhåndterlig slush som gjør det å trille barnevogn til en kraftanstrengelse av olympiske proposjoner. Nå er jeg drittlei og bånnfrosen og vil bare ha vår, fuglesang, grønt gress og utepils.

Gammel 05-02-12, 22:35   #20
Ema

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Enig, særlig når det er -34 grader, brr...gleder meg til våren!

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.