Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Flere kvinner som tjener mest

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvem tjener mest?
Far tjener mest 119 53,13%
Mor tjener mest 61 27,23%
Omtrentlig likt 31 13,84%
Er ikke i et forhold 10 4,46%
Dustepoll 3 1,34%
Deltakere: 224. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-12, 14:22   #11
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere kvinner som tjener mest

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg vet jeg ikke har grunn til å være sår, for jeg vet vårt valg er veldig bevisst, ut fra vår situasjon, og hadde vi hatt to friske barn, hadde jeg garantert vært i full jobb, som "normale" kvinner.

Og når jeg skriver nettopp "normale" kvinner, er det for at dette faktisk er ganske sårt for meg. Jeg har ikke tatt valget frivillig om å jobbe deltid. Hadde jeg tjent mer enn mannen min, hadde han gladelig kuttet ned på sin stilling for å få livet vårt til å henge på greip.

Det er ingen kritikk til en veldig viktig diskusjon. Jeg er smertelig klar over hvor viktig den diskusjonen er...

Og dermed er det også vondt å gå rundt og faktisk til tider føle seg unyttig, bakstrebersk, kvinnefoendtlig og usolidarisk, fordi jeg høyst ufrivillig har havnet i en situasjon hvor jeg må gjøre, hva en kvinne aldeles ikke bør gjøre, nemlig å jobbe deltid.

Men jeg er altså veldig klar over at jeg slett ikke har noen grunn til det, for livet er nå en gang skrudd sammen slik. Men hva hodet vet og hjertet føler, er ofte to ulike ting.

Beklager, bare et lite hjertesukk...

Vet du, alle de som kjenner deg, de er ikke sikre på at de hadde klart alt det du har klart. Du har ikke lov til å føle deg bakstreversk og usolidarisk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:22.