|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvem tjener mest? | |||
| Far tjener mest |
|
119 | 53,13% |
| Mor tjener mest |
|
61 | 27,23% |
| Omtrentlig likt |
|
31 | 13,84% |
| Er ikke i et forhold |
|
10 | 4,46% |
| Dustepoll |
|
3 | 1,34% |
| Deltakere: 224. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Hertuginne
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestMannen min tjener noe mer enn meg for tiden, og går ting den veien han (og jeg) håper kommer han om noen år til å tjene vesentlig mer enn meg, selv om jeg skulle ha aldri så god lønnsutvikling. Forskjellen i lønn ligger i karrierevalg vi har tatt, og den lønna han har nå har han virkelig satset og jobbet mye for å få.
|
|
|
#43 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere kvinner som tjener mestJeg tjener litt mer enn mannen, og har også høyere utdannelse.
|
|
|
#45 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere kvinner som tjener mestJeg tjener mest. Vi er like gamle, jeg har litt mer utdanning - mens han har kanskje mer prestigetung utdanning (som han ikke bruker i det private, han er lærer på vgs). Han jobber en hel del mindre enn meg, men jeg har vanlig arbeidstid jeg også (selv om det blir en del reising).
|
|
|
#46 |
|
Englemamma
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere kvinner som tjener mestJeg tjener mest hos oss, men det er ikke så stor forskjell nå lenger. Han tjente mye mindre enn meg før. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Flere kvinner som tjener mest
Ikke jeg heller. Jeg valgte etter hva jeg trodde jeg ville jobbe med, men fant ut kjapt at det ønsker jeg ikke allikevel. Valgte å fullføre utdannelsen for å få et yrke. Alternativet ville vært å forsette å vase rundt på HF og ende opp med en diffus grad. Nå er jeg stuck i en utdannelse jeg ikke trives i. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestJeg krysset for at vi tjener likt, men han tjener noen titusener mer i året, som oftest. Noen år, med mye vikartimer og sensorarbeid passerer jeg ham så vidt.
|
|
|
|
#49 |
|
Ingen skravlebøtte
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() |
Sv: Flere kvinner som tjener mestDet er vel kanskje ikke så utrolig rart om man ikke fåt samme svar som VG på en poll her på FP. Antagelig så sitter ikke de damene som tjener mer enn mannen sin så veldig mye på forum, og om de gjør det, så kan det hende de ikke har lyst til å si så mye om det. Evt at de bruker forumtiden sin på mer interessante spørsmål/diskusjoner.
|
|
|
#50 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere kvinner som tjener mestMannen tjener mer enn meg. Hos oss kommer det av at han er eldre, og dermed var tidligere ferdig utdannet, slik at han har noen år mer ansiennitet. Vi har samme utdannelse, så om jeg bruker lønnsoversikten fra fagforeningen ser jeg at vi ligger omtrent på samme nivå i forhold til våre henholdsvise uteksamineringsår. Jeg jobber i det offentlige og han i det private, så totalt tjener nok jeg litt godt til å være i det offentlige og han ligger litt lavt i forhold til å være i det private, men det er egentlig ganske normalt for de fleste med vår utdanning i denne byen. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere kvinner som tjener mestJeg tjener mest. Men mannen har ny jobb nå og får et kraftig lønnshopp når han blir fast ansatt om et par mnd. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
heimføing
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestNå tjener jeg dårlig, og er aleine om regningsbunken. Nesten "hvem som helst" tjener bedre enn meg akkurat nå.
Godt poeng som flere burde tenke på! |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestMannen min tjener veldig mye mer enn meg.
|
|
|
#54 |
|
Peppy!
|
Eller er det bare kvinner med Sunne Interesser som tjener mer enn sine menn? Jeg er på forum, og jeg kunne lett tjent mer enn min mann, hadde jeg bare valgt en med dårligere inntekt. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Mother of Dragons
|
Det er ingen grunn til å bli sår nå altså, Inagh. For det er jo kjønnsrollemønsteret som i utgangspunktet gjør det sånn at kvinner har dårligere lønn enn menn. Og det må gå an å si noe om at det er bekymringsverdig at kvinner jevnt over tjener mye mindre enn menn på et prinsipielt grunnlag.
|
|
|
#57 |
|
Klar
|
Signerer helhjertet! |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestJeg vet jeg ikke har grunn til å være sår, for jeg vet vårt valg er veldig bevisst, ut fra vår situasjon, og hadde vi hatt to friske barn, hadde jeg garantert vært i full jobb, som "normale" kvinner.
|
|
|
#59 |
|
Off the map.
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestInagh da, du er da ikke unyttig. Du gjør to fabelaktige jobber, først på jobb, og så har du en krevende jobb hjemme også. Ingen grunn til å være noe annet enn stolt over den flotte jobben du gjør!
|
|
|
#60 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestTakk... Noen ganger føles det bare så teit... Men det er mitt problem, altså, jeg vet det, at det føles teit.
|
![]() |
|
|