Å gjøre huset visningsklart
Ja, nå har det altså blitt besluttet at huset skal selges. Asap. Vi skal flytte i sommer.
I den sammenheng er min prioriterte oppgave den neste mnd å gjøre huset visningsklart. Klart for fotografering. Salgbart.
Helt klart ryker en god del møbler, vi har for mye, her er for trangt. Min bror kommer med en stor varebil om halvannen mnd, det hjelper veldig.
Men hvor ekstremt skal huset tømmes? Hjelp meg nå, dere med peiling og erfaring.
Alle tegn på at vi har hund skal selvsagt bort. (jeg vurderer om hunden får klare seg uten senga si en måneds tid, bare sove på tepper/pledd som hun ellers bruker hele dagen?)
Men hva med at vi har små barn?
Barnevogna kan ikke stå i gangen, den fyller nesten hele den vesle gangen. Sette den i garasjen, eller ta den med oss i bilen under visning?
Noe leker må vel være greit nok, om det er duplo i en boks i expedithylla, kjøkkenleker i en annen, for lekekjøkkenet står der? Vi har pr i dag leke/hundekrok, så da tenker jeg det blir en ren lekekrok for anledningen? En 100% ryddig en, selvsagt.
Hva med stellebordet på badet? Det er jo kommoden vi har alle klærene til Mikro i. Vi kan klare å stelle henne på gulvet en måneds tid (skal vi ikke ha stellebordet på visning reiser det med min bror, altså en måneds tid før vi flytter) men da har vi en utfordring med hvor klærene hennes skal være, for vi sender også bort en god del av oppbevaringsmulighetene på vårt soverom, rett og slett fordi det er overmøblert og kaotisk, ikke slik det bør fremstå ved salg.
Ser ikke bort fra at jeg kommer med tusen spm til etterhvert. Jeg har aldri solgt hus før.