Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-12, 10:10   #30
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Hvis jeg har en som er grå i ansiktet av magesmerter klokka 11, kan han holde seg inne resten av dagen så han er sikker på bli helt bra igjen. Det er ikke aktuelt for meg å sende ut en som har vært syk 4 timer før for å spille fotball, jeg er enig med Katta i at man da bruker dagen på å bli skikkelig frisk og være sikker på at det ikke kommer igjen. Det gjelder som voksen også, det kunne ikke falle meg inn å gjøre et eller annet på kvelden som gjør at jeg risikerer å måtte være hjemme på nytt neste dag.

Ikke synes jeg det er ok ift smitte å sende unger på vennelek samme dag som de har vært syke heller.

Så enten sender du et barn med f.eks. sterk mageknip eller hodepine til skolen, eller så mener du at sterk mageknip/hodepine er en tilstand som varer i minst et døgn eller gjerne flere dager? Hos meg og mine er det noe som gjerne går over i løpet av noen timer, og da er vi faktisk friske etterpå. Og i de tilfellene ser jeg virkelig ikke noe poeng i å sykeliggjøre ungen. Jeg har også mine prinsipper, og liker ikke helt å la ungen dra på aktiviteter om ettermiddagen hvis ungen var hjem pga sykdom tidligere på dagen, men jeg mener det er viktigere å vurdere hvert enkelt tilfelle og hva som er til barnets beste, enn å være stivbent prinsipprytter bare for prinsippenes og slarvekjerringenes skyld.

Nå skal det også sies at jeg har pliktoppfyllende unger som ikke skulker, selv om førsteklassingen i all troskyldighet kan prøve seg, men da kan hun like gjerne si at hun heller vil på besøk i barnehagen som å skylde på at hun ers syk.

fjerdeklassingen har forøvrig vært vanskelig å få opp og på skolen i vinter, og en dag måtte vi bare kapitulere. Men her ligger det langt mer til grunn, hun viser bl.a. depressive tendenser. Selv om vi ikke fikk henne på skolen en dag fordi hun var så sliten, ville det vært viktig for henne å komme seg på fritidsaktiviteter om ettermiddagen om hun hadde hatt ork til det for å minimere nederlagsfølelsen.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:55.