|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
I mål
|
Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?
Hvis de blir så fort friske igjen, har de neppe vært særlig syke. Hvis man virkelig er syk om morgenen, har man neppe vondt av å ta det litt rolig klokken 17. Og om ikke noe av det andre slår til, mener jeg at signaleffekten er tilstrekkelig. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?Altså. Jeg var faktisk hjemme fra skolen en gang da jeg var rundt 14-15 år fordi jeg var så hinnsides støl. Jeg klarte bare ikke å komme meg ut av sengen på morgenen.
|
|
|
#63 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?Jeg har også samme regler for meg selv, men samtidig er det jo noen ganger det er fornuftig å bryte "portforbudet." Hvis man våkner skikkelig uggen med hodepine, tjukk hals, snørr og hva_har_du om morgenen og ringer og sier at man ikke kommer på jobb, så kan det hende at etter fire timers tung søvn, IBUX og noen kopper varm te føler man seg bedre og har et enormt behov for å gå nedover gata for å lufte hodet litt. Man er ikke frisk og rask, men føler kanskje for en halvtime med frisk luft likevel. Da blir det for dumt å nekte seg det fordi man tross alt har ringt jobben og sagt at man er syk. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor en skal mene så mye om sånt, jeg. Det kan hende denne ungen faktisk hadde vondt fordi h*n var stiv og støl, det er jo umulig å vite? Jeg skjønner at en må vurdere sine egne unger, og kanskje særlig hvis de er "vonde i viljen" eller skulkesjuke eller hva det nå er, men trenger en å vurdere andres? Jeg blir alltid litt matt av sånt.
|
|
|
|
#65 |
|
I mål
|
Det er jeg enig i, men jeg synes det blir noe annet å rusle en liten tur for å få litt luft eller kjøpe en pakke halspastiller enn for eksempel å ta ukeshandelen om kvelden, gå på trening, jobbfest eller treffe venner. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?Ja, helt klart. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
er her
|
Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?Stølhet er ikke fraværsgrunn nei.
|
|
|
|
#69 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?Jeg hadde vel nærmest bært henne til skolen. Jeg har vært så støl at jeg har følt meg influensasyk. Men fraværsgrunn. Neppe.
|
|
|
#70 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?Jeg forstår det fortsatt ikke, kjenner jeg. Sikkert fordi jeg ikke er oppvokst med samme regel (jeg hadde ingen fraværsdager hele grunnskolen, bortsett fra en uke med halsbetennelse i 8., tror jeg, så problemstillingen ble aldri aktuell).
|
|
|
#71 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg gjør dessverre det, da jeg leser flere underlige meldinger hver uke. Og jeg synes det er skremmende når enkelte elever er borte fra ca halvparten av gymtimene pga. småvondter. Fravær fra skolen er også altfor høyt på enkelte, og hos oss er det dessverre en tendens til at ungene holder seg hjemme (for foreldrene sier de ikke kan tvinge de på skolen) for småting. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da hadde jeg sendt han ut, ja. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?"Per var hjemme i går, fordi vi er tette i hodet alle sammen."
|
|
|
#74 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?Teflona:
|
|
|
#75 |
|
maler
|
Hvis du greier å formidle til dine barn at man går på skole/jobb hvis man kan og at man bare er hjemme hvis man er syk og ikke fordi man føler seg litt shabby og har mer lyst til det man kan gjøre hjemme, er det fint. Da er det ingen grunn til at han ikke skal spille fotball.
|
|
|
#76 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?Ja, jeg har overhodet ikke problemer med å forstå at det kan være nødvendig for unger som er annerledes skrudd sammen, altså. Men apan sine høres ut som mine, og det ble litt rart for meg.
|
|
|
#77 |
|
saftig
|
Men hvis man har barn som helst trives alene i sofaen med PC eller en bok, og de danser en gang i uken? Er det ikke da bedre at de får den trimmen og den opplevelsen av mestring og glede, samt avbrudd fra uggen følelse og følelse av sykdom?
|
|
|
#78 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Jeg høyner med: Vi sykler ikke i vår familie.
|
|
|
#79 |
|
maler
|
Poenget for min del er ikke at de ikke skal ut av huset når de er syke, det er at når man er syk bruker man kreftene på å bli frisk og at vi må passe på så ikke hjemmetilværelsen blir for attraktiv. Dermed er vennebesøk ikke greit, mens jeg nok kunne ha akseptert at de dro på en fritidsaktivitet hvis det var spørsmål om det. Mine barn er ikke mye syke, men de spør meg ganske ofte om jeg ikke kan måle om de kanskje er litt syke.
|
|
|
#80 |
|
I mål
|
Hvis jeg har en som er grå i ansiktet av magesmerter klokka 11, kan han holde seg inne resten av dagen så han er sikker på bli helt bra igjen. Det er ikke aktuelt for meg å sende ut en som har vært syk 4 timer før for å spille fotball, jeg er enig med Katta i at man da bruker dagen på å bli skikkelig frisk og være sikker på at det ikke kommer igjen. Det gjelder som voksen også, det kunne ikke falle meg inn å gjøre et eller annet på kvelden som gjør at jeg risikerer å måtte være hjemme på nytt neste dag. |
|
|
|
![]() |
|
|