Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skolearrangementer og foreldreinnsats

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-12, 10:11   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Skolearrangementer og foreldreinnsats

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Nei, det kam hende dei er større i nokre lokalmiljø, det er sant. I dei tilfella eg kjenner til, er det snakk om 3-4 elevar på ein heil skule, og då er det kanskje ikkje dei som er hovedproblemet.

Eg er einig i at ein skal vere kritisk til kva ein aksepterer i religionens namn (jfr. debatten rundt Mullah Krekar), men eg skjønner verkeleg ikkje problemet med å respektere at JV ikkje feirer 17.mai og bursdagar. Det er som sagt ikkje noko dei har komme på for å sleppe unna, men noko som er djupt forankra i verkelegheitsforståinga deira og som bør respekterast.

Det finnes steder det er langt flere ja.

Jeg kan gjerne gi folk slækk fordi de trenger det og det passer meg. Slækken er da noe jeg velger å gi. Jeg velger å tilpasse meg et behov andre har. Om behovet er aldri så dypt forankret i dem - det er jeg som bør bestemme om jeg vil gi slækk eller ikke. Jeg har for eksempel hatt kunder med problematisk kvinnesyn ut fra religion. Blytungt forankret i dem. Respekt? Nei. Ikje en kvart millimeter heller.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:59.