Sv: Moren til Christoffer er dømt
Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.
Om det er riktig dom klarer ikke jeg å si, da jeg har dårlig jussforståelse, men menneskelig sett kan vel en slik dom aldri bli streng nok.
Du trenger ikke å ha noen bra jussforståelse, det du trenger å vite er at dette er den første saken i sitt slag, og at den forhåpentligvis vil gjøre at færre barn blir utsatt for vold i fremtiden. Om dette hjelper bare et fåtall barn i fremtiden gjør det meg i godt humør.
Opprinnelig lagt inn av Input, her.
Du mener det ikke er en tragedie å være så handlingslammet at man ikke evner å gjøre noe med det når man har valgt en mann som regelrett slår ungen hennes i hjel? At det er en tragedie for henne er ikke det samme som at ikke det er rett at hun dømmes.
Det er neppe mer synd i henne enn det er hos den som utøver volden. Både det å utøve vold og det å være en passiv tilskuer til volden skyldes mest sannsynlig de samme mekanismene. Mener du at saken er en tragedie for stefaren til Christoffer også?