Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Aftenposten Junior

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-12, 12:22   #11
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aftenposten Junior

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg greier ikke med min beste innlevelsesevne å forstå hvorfor tekstene skal leses 5 ganger. Det dreper jo absolutt alt av leselyst.

Jeg er enig i at 5 er mye, men ellers tenker jeg at dette er også opp til hvordan vi voksne kommuniserer det. Vi leser på tid, og rekker ofte 3 ganger samme tekst (2 nå som bøkene er lenger). Storebror synes det er kjedelig, men jeg ser at han er blitt ram til å gjenkjenne ord og jeg synes han har hatt en enorm progresjon lesehastighetsmessig. Dette har jeg også forklart ham.

Hva man lar være tilgjengelig ellers har mye mer med leselyst å gjøre i mitt hode. Jeg er enig i at det er viktig å lese mye ulikt, derfor passer vi på at det ligger mye annet rundt omkring som kan leses i utenom leksa.

Jeg er imidlertid enig med Irma i at dersom leksa tar så lang tid at det ikke blir tid igjen til annen lesing, er det synd.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.