Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Aftenposten Junior

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-12, 12:17   #11
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Aftenposten Junior

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

*digresjon* Jeg lurer på om jeg skal høre om muligheter for noe lignende. Hos oss gjør man ikke leselekse på tid, man har daglig leselekse i oppgave/lesebok (fem ganger gjennomlesning av én side med tekst) + bok fra Damm som er tilpasset leseferdighetene. Bøkene Poden leser nå er på 24 sider med en del tekst, og da blir det lite tid til selvvalgt lesestoff i tillegg. Jeg tror selvvalgt kan være viktig for å opprettholde motivasjonen.

Jeg greier ikke med min beste innlevelsesevne å forstå hvorfor tekstene skal leses 5 ganger. Det dreper jo absolutt alt av leselyst.

Vår jente er kjempeflink til å lese, og det tror jeg er fordi hun har lest masse forskjellig og ser gleden i å lese og lære nye ting. Hun leser en god blanding av tegneserier, barne- og ungdomsromaner, Aftenposten Junior og en god slump faktabøker. Etter Venuspassasjen har hun blitt opphengt i Astronomi. Lest ut halve boka som Erik Newt og en kar til har skrevet.

Jeg ser at det for noen kan være viktig for forståelse av teksten at man skal lese den flere ganger - men 5?! En god leser vil ha catchet innholdet lenge før det, og en dårlig leser blir jo drittlei antar jeg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:12.