Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Dette kortet MÅ du ha med på reise i Europa!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-12, 17:59   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette kortet MÅ du ha med på reise i Europa!

Her er en informativ sakom Europeisk Helsetrygdkort, hvorfor man må ha det selv om man har reiseforsikring, og hva man skal gjøre hvis man _ikke_ har det og ulykken er ute. Barn som er med på reisen skal ha sine egne kort.

Her er det mer info om Helsetrygdkort fra HELFO.

Det står også det jeg opplevde da jeg ble innlagt på sykehus i Paris - at om du blir syk og innlagt utenfor kontortiden til HELFO må du pent selv stille økonomisk garanti for opphold og behandling, siden HELFO da ikke får sendt papirarbeidet før neste dag. Og ja, jeg hadde reiseforsikring - det var de som sørget for å få gitt beskjed til HELFO så de fakset papirene. Neste dag... Reiseforsikringen kunne ikke stille økonomisk garanti på oppholdet på forhånd, nemlig. Og ja, jeg hadde Europeisk Helsetrygdkort, men det var gått ut på dato noen måneder før og var dermed ikke gyldig.

Jeg måtte stille dermed personlig og skriftlig (fra bank) stille økonomisk garanti for 1 uke på sykehus, ambulansekostnader, og pacemakeroperasjon (som jeg ikke trengte) før de gikk med på å legge meg inn, selv om jeg var syk som et slakt

Så jeg kan hvertfall anbefale på det sterkeste å ta med kortet!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:42.