|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Dette kortet MÅ du ha med på reise i Europa!Her er en informativ sakom Europeisk Helsetrygdkort, hvorfor man må ha det selv om man har reiseforsikring, og hva man skal gjøre hvis man _ikke_ har det og ulykken er ute. Barn som er med på reisen skal ha sine egne kort. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Dette kortet MÅ du ha med på reise i Europa!Vi har hatt med til alle på alle turer helt siden det kom. :flinkis:
|
|
|
#5 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Dette kortet MÅ du ha med på reise i Europa!Jeg har også dette kortet. Problemet er at det tar lang tid å få det - ofte får man det ikke i det hele tatt. Det tok to bestillinger før mitt kom, og de jeg bestilte til ungene to måneder før ferien i fjor har fortsatt ikke dukka opp.
|
|
|
#6 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dette kortet MÅ du ha med på reise i Europa!Vi har det hele familien. De var også greie med min mor på Sadinia. Selv med kort ut på dato fikk hun sjekk hos lege og antibiotikakur for en egenandel på 30,-NOK.
|
|
|
|
#7 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Dette kortet MÅ du ha med på reise i Europa!
Ser vi bor i samme by. Jeg har ikke samme erfaring som du. De gangene vi har bestillt dette kortet så har det kommer i løpet av få dager. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Dette kortet MÅ du ha med på reise i Europa!Jegbestilte til hele familien for et par år siden, så vi har. De går ikke ut på dato før om 1-2 år. Ungene har også. Jada. De kom fort og greit også, ingen problem. Men altså, ingen i familien har vært utenlands siden vi fikk dem da. Men vi har, om vi skulle finne på det til neste år...
|
|
|
#9 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Dette kortet MÅ du ha med på reise i Europa!Vi har faktisk aldri hatt behov for det, og vi har brukt mye legetjenester i utlandet.
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Dette kortet MÅ du ha med på reise i Europa!Det har vi alltid med, og har fått brukt for det et par ganger. De ser ikke på forsikringskortet en gang. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Dette kortet MÅ du ha med på reise i Europa!Vi har alltid hatt de til og med når de var i A4 ark. Og det har da hendt at vi har hatt bruk for de i Spania og aldri vært noe problem.
|
|
|
#13 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Vi har alltid fått det veldig raskt. Jeg panikkbestilte nye kort nå nylig, helt til jeg kom på (egentlig fikk beskjed om) at de jo ikke funker i Tyrkia.
|
|
|
#14 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
|
|
|
#15 |
|
En Som Trener
|
Sv: Dette kortet MÅ du ha med på reise i Europa!Jeg oppdaget ved avreise til Danmark at det gikk ut i januar på oss alle sammen, så jeg krysser fingrene for at vi ikke får behov for det!
|
|
|
#16 |
|
Ekvilist
|
Sv: Dette kortet MÅ du ha med på reise i Europa!Vi har det alltid med, og har også hatt behov for det. Mannen min kom i ambulanse og kunne knapt gjøre rede for seg, og alt sykehuset var opptatt av var ymse kort og garantier. Han svarte med å spy i retur.
|
|
|
#17 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() |
Sv: Dette kortet MÅ du ha med på reise i Europa!Jepp, kortene er mottatt og skal være med i bagasjen når vi reiser på mandag. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Dette kortet MÅ du ha med på reise i Europa!Hvem fortalte meg at dette trengte man ikke lenger??
|
|
|
#19 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Dette kortet MÅ du ha med på reise i Europa!Tusen takk for tipset. Oppdaget nettop at kortene våre var gått ut, så nå har jeg fått bestilt nye. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
superbruker
|
Det står på siden som m^2 henviser til at man ikke trenger kortet i andre nordiske land.
|
![]() |
|
|