Sv: Norske foreldre gjør forskjell på jenter og gutter
Opprinnelig lagt inn av Katta, her.
Det er klart at oppussing og oppfølging av unger, regnskapsføring og snømåking også må regnes inn i den totale mengden arbeid i en familie. Det er vel selvsagt? Det er idet man tar for gitt at mannen i huset gjør nok andre oppgaver til å "slippe" husarbeid man er ute og kjøre. Man må i det minste være enig om hvem som gjør hva innen en familie. På samme måte som mannen tar alt med ungene hvis jeg har en heftig vaktperiode og jeg gjør det samme hvis han har ei jobbehelg tenker jeg at det er logsik at den som skal pusse opp soverommet fritas for resten av huset de dagene dette pågår hvis det er intensivt arbeid man er enige om at må gjøres. Men for de fleste familier er det ikke så sunt å ende i en tralt hvor hun gjør alt i huset, mens han gjør varierende mengder annet selv om det kanskje går opp i opp i antall timer i det lange løp. I hvertfallvar ikke hvis hun er skrudd sammen som meg.
Dessuten er oppussingsarbeid det som er morsomt og det som andre beundrer deg for. Da barnene var små var det slik at mannen pusset opp og jeg som passet barn. Han fått masse beundring for sin store innsats,ens ingen beundrer den som la til rette for det. Jeg skal ikke lese deg med vrangbriller mrc, men jeg, mener fremdeles det er få familier der det gjøres så mye oppussing at det tilsvarer arbeidsmengden til husarbeid.
|