Sv: 2 klassinger: Hel dress eller to-delt
Nå er mine jenter 3-klassinger, men jeg må dele et par erfaringer med dere allikevel.
Mot slutten av 1. klasse var det absolutt mest populært å ha todelte sett, men da vi kom litt ut i andre klasse, ville min ene datter ha dress igjen, og jeg tror ikke hun var helt alene i jentegruppa om å ville dette. For henne handlet det om at hun hadde funnet ut at det var det raskeste å få av og på seg, og i snøsesongen må det heldekkende på uansett hvor langt friminuttet er. Hun har sagt at hun vil bruke dressen i vinter også. Den fra i fjor passer fortsatt, så vi beholder den og ser. Hun er av den absolutt rasjonelle typen, og ikke veldig opptatt av hva andre velger, selv om jeg tror hun kanskje ville sagt noe om hun var alene om å velge dress. Søsteren, som går i samme klasse og dermed også er i samme jentegruppe, har syns det var kjempeviktig med todelt fra første vinterdag i 1. klasse.
Så at hva som er "rett" har jeg ingen tvil om at avhenger av flere faktorer, som skole, klassemiljø og barnet selv.