Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

2 klassinger: Hel dress eller to-delt

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Se resultatene: Hel dress eller to-delt
Hel 16 18,18%
To-delt 42 47,73%
Begge deler 30 34,09%
Deltakere: 88. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-12, 17:25   #1
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

2 klassinger: Hel dress eller to-delt

Dressen fra i fjor har gjort sitt.
Propellen, snart 8 år, kom hjem med hull på begge knærne.

Hva bruker 2 klassingene av yttertøy?
Hel dress eller to-delt?

Poll kommer.

Vis gjerne bilder.

Gammel 08-11-12, 17:31   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 2 klassinger: Hel dress eller to-delt

Begge deler.

Reimatec+ dress, Didriksonsjakke, Minymo bukse. I vintervariant. Vanlig Reimatec (dress), Bergansjakke og Bergansbukse i vår/høstvariant.

Sist redigert av Niobe : 08-11-12 kl 19:34.
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 17:51   #3
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Begge deler her. Han har HH bukse og dunjakke til, og en reimatec dress. Han foretrekker helt klart derssen.

Gammel 08-11-12, 17:56   #4
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Storesøster på 7 ville ikke ha dress, så hun har to todelte sett. Et fra Phoenix og et fra Didriksons.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 18:32   #5
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun har HH overtrekksbukse (vår/høst), som hun har brukt en del nå. Og en vinterjakke til. Men hun har også en TTH dress hengende, men det virker som det er to-delt hun foretrekker. Selv om jeg prøver overbevise om at dress må gå like kjapt/kjappere å få på seg.

Men når det blir skikkelig vinter så må hun bruke dressen, for da er ikke buksa varm nok.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 18:32   #6
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Min 6 åring er så forfengelig at han nekster å bruke dress på skolen, så han har todelt. Han har en dress som han til nød kan dra på seg om han bare skal ut bak huset å leke.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 18:34   #7
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Todelt fra Stormberg.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 18:39   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syntes hel dress var greit i andre klasse, for da kunne han ikke bare droppe buksa.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 18:41   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden bruker heldress for det meste, men vi har todelt også.

Gammel 08-11-12, 18:53   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

To deler. Vi gjorde det sånn i fjor også.

Helt enkel bukse fra Skogstad (som kan arves videre).

Hun har et utall jakker. De fleste av dem arvet. Mest vinterjakke er en fra Reima som jeg har kjøpt på salg.

Gammel 08-11-12, 19:12   #11
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Han har begge deler, dvs skogstadbuksa har jeg ikke funnet fram enda. Foreløpig bruker han en tynnere overtreksbukse, evt dressen.

Gammel 08-11-12, 19:21   #12
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Førsteklassingen jeg har nå nekter plent alt som er heldressaktig. Han som går i 5 klasse brukte hele dresser ut 3. klasse.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 19:22   #13
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I fjor, da jenta mi gikk i andre klasse, brukte hun både todelt og dress. Dressen ble mye mer brukt enn jeg hadde trodd på forhånd.

I år (3.klasse) vil hun kun bruke todelt. Har en Isbjørn heldress, som ble kjøpt i fjor men ikke brukt fordi den var for stor. Den har hun brukt her hjemme foreløpig. Blir spennende å se om den blir brukt på skolen etterhvert. Tror det kommer veldig ann på om det er andre jenter i klassen som bruker heldress eller ikke.

Hadde jeg ikke hatt dressen jeg kjøpte i fjor, hadde jeg nok ikke kjøpt i år, men gått for kun todelt.

Men i fjor ble heldress mye brukt.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 19:23   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg syntes hel dress var greit i andre klasse, for da kunne han ikke bare droppe buksa.

Samme her. Og guttungen vil selv ha dress, han synes det er enklest.

Vi har ikke behov for to sett, er det vanlig at det er nødvendig? Ser bare at mange har begge deler. I barnehagen måtte vi ha ekstra. Nå er ett sett nok.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 19:36   #15
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Samme her. Og guttungen vil selv ha dress, han synes det er enklest.

Vi har ikke behov for to sett, er det vanlig at det er nødvendig? Ser bare at mange har begge deler. I barnehagen måtte vi ha ekstra. Nå er ett sett nok.

Dressen er fra i fjor. Jeg hadde kanskje ikke kjøpt ny i år, siden jeg ser han foretrekker jakke og bukse. Forutsetningen er at han er flink til å kle på seg begge deler, ellers må han bruke dress. Men vi trenger forsåvidt to sett, for han går til/fra skolen i all slags vær, og trenger gjerne yttertøy på ettermiddagene også. Det tørker til neste dag, men ikke til kvelden, liksom.

Gammel 08-11-12, 19:47   #16
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Dressen er fra i fjor. Jeg hadde kanskje ikke kjøpt ny i år, siden jeg ser han foretrekker jakke og bukse. Forutsetningen er at han er flink til å kle på seg begge deler, ellers må han bruke dress. Men vi trenger forsåvidt to sett, for han går til/fra skolen i all slags vær, og trenger gjerne yttertøy på ettermiddagene også. Det tørker til neste dag, men ikke til kvelden, liksom.

Her har det gått motsatt vei, i fjor hadde han bare todelt, mens jeg i år valgte å kjøpe dress til han.

Gammel 08-11-12, 19:55   #17
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er lite ute og leker etter SFO, dessverre. Det blir mørkt klokka fem, og jeg gremmes over hvor mye inne vi er. Når det er lyst, er de jo ute hele tiden. Hvis de likevel skal ut, har de flust med skalltøy og ull i alle varianter, og her er det jo så varmt om vinteren. Jeg har heller ikke opplevd at dress og yttertøy blir vått gjennom. Det er verre med sko. Ikke alltid like vSnntett.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 20:04   #18
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi er lite ute og leker etter SFO, dessverre. Det blir mørkt klokka fem, og jeg gremmes over hvor mye inne vi er. Når det er lyst, er de jo ute hele tiden. Hvis de likevel skal ut, har de flust med skalltøy og ull i alle varianter, og her er det jo så varmt om vinteren. Jeg har heller ikke opplevd at dress og yttertøy blir vått gjennom. Det er verre med sko. Ikke alltid like vSnntett.

Ja, det blir litt annerledes når de er på SFO. Min kommer jo hjem mellom 12.30 og 14.30. Enkelte dager bruker de bort i mot en time på å gå hjem, og de bruker gjerne lenger tid jo dårligere været er. Og på speideren er de alltid ute, så en dag i uken trenger han jo tørt yttertøy på kvelden også. Det er ytterst sjelden klærne er våte gjennom, men de oppleves liksom kalde og "ulune" når de er fuktige på utsiden. Og skallklær har han også, ja. Vi har mye yttertøy.

Gammel 08-11-12, 20:28   #19
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Todelt. Kun ett sett pr barn.

Gammel 08-11-12, 20:30   #20
konsulenten
Passiv

Standard

Andreklassingen spurte meg i går morges:
"Mamma, MÅ jeg ha på dressen?"
Og før jeg rakk å svare sa hun:
"For det VIL jeg!"

Hun klarer å kle på seg raskere når hun har dress, og det er viktig å ikke gå glipp av for mye friminutt. Hun liker å gå i dress foreløpig, men hun har todelt også.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:30.