Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47
Jeg hadde absolutt invitert alle jentene i klassen. I ditt tilfelle tror jeg at jeg ville hatt to selskap, klassebursdag ute et eller annet sted, og hjemmebursdag for de andre vennene.
En venninne av meg gjør det slik, ellers hadde det blitt for mange. Vi tre var i hjemmebursdag der i fjor sammen med andre barn og foreldre. Jentene i klassen hadde vært på bursdag på et annet sted. Tror nok hun gjør det slik i år og. De har stor vennekrets.
Vi skal ha bursdag for 2. klassingen i februar. De fikk nye klasser nå i 2, og jeg kjenner faktisk kun noen få av de 12 jentene i klassen. Det blir litt rart. Tror vi ender opp med bursdag i et bydelshus, det er i alle fall booket. Så satser vi på litt leker, quiz osv der, muligens karneval som tema, vi får se. Jeg har foreslått andre ting også, ikke hjemme, men det var visst bydelshuset som fristet mest. Det var og billig å leie og blir nok en "billig" bursdag i forhold til mye annet. I fjor feiret hun på Dolly's med 12-13 jenter (da var de få jenter i klassen men i tillegg noen fra privaten). Det ble mye dyrere.
Jeg velger å ikka ha den kommende bursdagen hjemme da jeg altså ikke kjenner alle jentene og tenker at nøytral grunn kan være greit. Frøkna selv leker kun med noen få av dem på skolen og hjemme. Det har kun vært én jentebursdag og én guttebursdag (hele klassen) til nå i 2, og så følger resten etter på nyåret. Vi ble enige om å invitere alle på foreldremøte om invitasjonene skulle deles ut privat, så sånn blir det nok.