|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47Jeg hadde absolutt invitert alle jentene i klassen. I ditt tilfelle tror jeg at jeg ville hatt to selskap, klassebursdag ute et eller annet sted, og hjemmebursdag for de andre vennene.
|
|
|
#62 |
|
|
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47Jeg er vant til to selskaper fra da jeg selv var lita. Vi hadde alltid en feiring med skolekamerater og en med naboer/familie/andre venner. Jeg hadde nok derfor helt sikkert valgt to selskaper i dette tilfellet. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47Vi har vært i akkurat samme situasjon, forskjellen er at vi har god plass. I 2. klasse inviterte vi hele klassen, + 3-4 stykker utenom. Det var noen rimelig hektiske timer. Tror det endte opp med 27 barn. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47Hos oss er det vanlig at flere feirer i sammen på kino, lekeland etc. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47I 1. og 2. klasse hadde vi alle jentene i klassen + 3 fra parallellklassen og ytterligere 2 fra andre skoler - totalt 16-17 jenter. I førsteklasse var det litt hurramegrundt, men i 2. var det mye greiere. Da var de liksom "landet" litt. Vi hadde 2. klassebursdagen ute med tilgang til lavvo. I 3. klasse feiret hun med ei venninne i parallellklassen så da hadde vi begge paralellene + to ekstra, totalt 22 jenter + to småsøsken treåringer. Også da var vi ute og så var vi jo fire voksne, så de hjalp jo litt. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47
Jeg har sjekket klasselisten for å se når de andre jentene er født, men hun er visst eneste feb barn. Ellers kunne jeg også tenkt å dele med andre.
|
|
|
#67 |
|
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47Leie bydelshus? I vår kommune koster det kr 300,- Inkludert utvask. Det er til å leve med!
|
|
|
#68 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Du oppdager fort at det ikke bare er pga plass. i 1 og 2 klasse vil de helst ha bursdager der. Det er det kuleste. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Er frisk!
|
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47Jeg hadde i den situasjonen leid lokale og invitert alle jentene i klassen og de andre hun leker med. Jeg (som er temmelig syk enda) og mannen hadde ikke hatt noen problemer med å få til det - men så er vi også vant til atskillig større barnegrupper hver dag.
|
|
|
|
#70 |
|
Permakulturell
|
Når det forventes så store selskaper, synes jeg at Teofelias metode er glimrende! Også fordi jeg er grunnleggende uenig i at bursdager skal være så dyre og krevende.
|
|
|
#71 |
|
Til tider hjulbeint
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Introvert optimist
|
Vi hadde bowlingbursdag for klassen til mellomste da han fyllte ti. Så det var 17 tror jeg ni- og tiåringer pluss lillebror på sju. De ble fordelt på tre baner på bowlingen og det gikk kjempefint!
|
|
|
#73 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47Som du husker, så feiret Kløver og tre andre fra klassen sammen, og vi fikk låne Hassels barnehage gratis. Vi inviterte hele klassen. Det var litt nervepirrende, men utrolig gøy! Så inviterte vi noen av utenom-venninnene til kakespising dagen derpå, hjemme. I hovedbursdagen var i 7 voksne, og det gikk fort og greit å servere og rydde. Men til din situasjon: jeg skjønner det veldig godt om du ikke kan eller orker å gjøre noe slikt, og så lenge flere av barna inviterer alle (enten hele eller ett kjønn) så får jo alle gått i bursdager, selv om de ikke får gått i akkurat ditt barns bursdag. Det som kanskje gjør det litt ekstra kinkig for deg, er at Snuppa di er veldig populær, og at nyss om bursdagen kan føre til litt snakk. Jeg tipper det er dette som i så fall gnager deg mest.
|
|
|
#74 |
|
#IsItOctoberYet?!
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47Siden barna ikke går på nærskolen så har vi litt av samme problemet. Vi har løst det på forskjellige måter, men har det aldri hjemme (mye pga at jeg er syk, samt litt ift plass). Barna har også over 20 barn i hver sin klasse av samme kjønn. Alle inviteres.
|
|
|
|
#75 |
|
#IsItOctoberYet?!
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47Sånn litt i tillegg siden du ikke er i sånn super form: velg noe som ikke tar så mye energi fra dere voksne. Bowling gjør ikke det f.eks. Der går aktiviteten sin gang liksom. En fest uten mye opplegg kan være veldig tøft energimessig. Det oppstår ofte endel konflikter, og man må følge med liksom overalt i lokalet. Spesielt med jenter føler jeg - for da skjer mye litt sånn i det skjulte... Kino er også veldig greit - og en tur innom McD eller Burger King burde foregå noenlunde rolig
|
|
|
|
#76 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
.. og kanskje noen vil gjøre som henne senere, for utelater hun noen, så burde kanskje de også det. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47Hvis du er sliten og ikke orker så mye så anbefaler jeg veldig bowling eller lekeland bursdag. Da slipper du å styre på forhånd (mat og drikke blir servert, underholdningen er gitt), og du kan dra når bursdagen er ferdig, og slipper rydding. Det er ikke mye jobb på en slik bursdag, du må være tilstede og ordne litt rundt spising og gaveåpning, ellers går det meste av seg selv. Koster litt, men har dere råd vil jeg absolutt anbefale det.
|
|
|
#78 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47Jeg vet du syns lekeland er uoversiktlig, men vil allikevel anbefale det. Vi hadde det da Hiawata ble sju, og arrangerte det da siste to timer før stengetid på fredag. Fordelen med det var at det ikke var så mange der, foreldrene leverte og hentet og jeg slapp å rydde. Jeg satt nede og hadde oversikt over utgangen, Høvdingen var oppe på første nivå inni der og kunne ha litt oversikt. I tillegg leide jeg inn en venninne for en flaske champagne. Min erfaring var at ungene var raske med å si i fra om noen gråt, kranglet eller slo seg.
|
|
|
#79 |
|
guru advisor
|
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47Jeg ser argumentet med at det ikke er så lett å holde oversikt i en lekelandsbursdag, i hvert fall i vårt lokale lekeland. Dessuten synes jeg sosialiseringsargumentet forsvinner i en sånn bursdag. Alle løper jo hvert til sitt med dem man pleier å være sammen med, og det bli da lite av fellesskapsfølelsen? Jeg liker å ha bursdager hjemme for å bli kjent med ungene, lære meg navn og tilbringe litt tid med bare dem. Vi hadde alle 12 gutta fra klassen + 2 kompiser her hjemme, brukte barnerommene og lita stua og det gikk virkelig smertefritt. Kan godt hende vi er heldige med gjengen. Men jeg synes generelt at foreldrene ikke skal være så redde for å ta styring og legge noen rammer under en bursdag man har invitert til. Bursdagsbarnet kan i alle fall ikke få et slikt ansvar. Tør å be om ro, og at de snakker ordentlig til hverandre og styr fellesleker. Men jeg ser at det kan være tøft om man ikke føler seg i slag. Sist redigert av Minerva : 25-11-12 kl 17:25. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Egenial
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47Kursdager, Minerva? Det kaller jeg mamma fra Helvete.
|
![]() |
|
|