Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bursdaginvitasjoner - kapittel 47

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-12, 22:52   #61
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47

Jeg hadde absolutt invitert alle jentene i klassen. I ditt tilfelle tror jeg at jeg ville hatt to selskap, klassebursdag ute et eller annet sted, og hjemmebursdag for de andre vennene.

En venninne av meg gjør det slik, ellers hadde det blitt for mange. Vi tre var i hjemmebursdag der i fjor sammen med andre barn og foreldre. Jentene i klassen hadde vært på bursdag på et annet sted. Tror nok hun gjør det slik i år og. De har stor vennekrets.

Vi skal ha bursdag for 2. klassingen i februar. De fikk nye klasser nå i 2, og jeg kjenner faktisk kun noen få av de 12 jentene i klassen. Det blir litt rart. Tror vi ender opp med bursdag i et bydelshus, det er i alle fall booket. Så satser vi på litt leker, quiz osv der, muligens karneval som tema, vi får se. Jeg har foreslått andre ting også, ikke hjemme, men det var visst bydelshuset som fristet mest. Det var og billig å leie og blir nok en "billig" bursdag i forhold til mye annet. I fjor feiret hun på Dolly's med 12-13 jenter (da var de få jenter i klassen men i tillegg noen fra privaten). Det ble mye dyrere.

Jeg velger å ikka ha den kommende bursdagen hjemme da jeg altså ikke kjenner alle jentene og tenker at nøytral grunn kan være greit. Frøkna selv leker kun med noen få av dem på skolen og hjemme. Det har kun vært én jentebursdag og én guttebursdag (hele klassen) til nå i 2, og så følger resten etter på nyåret. Vi ble enige om å invitere alle på foreldremøte om invitasjonene skulle deles ut privat, så sånn blir det nok.

Gammel 24-11-12, 23:04   #62
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er vant til to selskaper fra da jeg selv var lita. Vi hadde alltid en feiring med skolekamerater og en med naboer/familie/andre venner. Jeg hadde nok derfor helt sikkert valgt to selskaper i dette tilfellet.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 23:06   #63
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Vi har vært i akkurat samme situasjon, forskjellen er at vi har god plass. I 2. klasse inviterte vi hele klassen, + 3-4 stykker utenom. Det var noen rimelig hektiske timer. Tror det endte opp med 27 barn.

I fjor løste vi det med å invitere kun jentene pluss de noen gutter utenom. Da var vi på et lekeland. Det var veldig greit for oss foreldre.

I år (4. klasse) blir det hjemmebursdag med 'kun' jentene i klassen. Så blir det kinotur med bestekameraten utenom.

Lillevenns bestevenn er forresten gutt, han er et år eldre og de er kun venner, ikke kjærester (veldig viktig for henne å understreke). De overnatter gjerne hos hverandre og sover da i samme seng. Jeg har ikke kommet på at det skal være noe problem(enda).

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 23:20   #64
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Hos oss er det vanlig at flere feirer i sammen på kino, lekeland etc.
Hvis det er to eller tre som har bursdag i samme måned så går de ofte sammen,
da blir det flere voksne og mindre å betale pr. familie.
Eldste her har selvfølgelig bursdag 4 måneder etter siste som har bursdag på året og neste som har bursdag er 3 måneder etter.
Så der får vi ikke slått sammen med noen og det koster litt.
Vi gjorde dette med yngste, og så hadde han et selskap hjemme for venner utenom klassen senere.

Vi har plass, men jeg orker ikke å være redd for ditt og datt.
For de er ikke akkurat rolige og forsiktige, en gjeng gutter.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 23:20   #65
Tuddelu
I farta ...

Tuddelu sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I 1. og 2. klasse hadde vi alle jentene i klassen + 3 fra parallellklassen og ytterligere 2 fra andre skoler - totalt 16-17 jenter. I førsteklasse var det litt hurramegrundt, men i 2. var det mye greiere. Da var de liksom "landet" litt. Vi hadde 2. klassebursdagen ute med tilgang til lavvo. I 3. klasse feiret hun med ei venninne i parallellklassen så da hadde vi begge paralellene + to ekstra, totalt 22 jenter + to småsøsken treåringer. Også da var vi ute og så var vi jo fire voksne, så de hjalp jo litt.

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 23:24   #66
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Hos oss er det vanlig at flere feirer i sammen på kino, lekeland etc.
Hvis det er to eller tre som har bursdag i samme måned så går de ofte sammen,
da blir det flere voksne og mindre å betale pr. familie.
Eldste her har selvfølgelig bursdag 4 måneder etter siste som har bursdag på året og neste som har bursdag er 3 måneder etter.
Så der får vi ikke slått sammen med noen og det koster litt.
Vi gjorde dette med yngste, og så hadde han et selskap hjemme for venner utenom klassen senere.

Vi har plass, men jeg orker ikke å være redd for ditt og datt.
For de er ikke akkurat rolige og forsiktige, en gjeng gutter.

Jeg har sjekket klasselisten for å se når de andre jentene er født, men hun er visst eneste feb barn. Ellers kunne jeg også tenkt å dele med andre.

Gammel 24-11-12, 23:41   #67
Ellisiv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Leie bydelshus? I vår kommune koster det kr 300,- Inkludert utvask. Det er til å leve med!

Å bare invitere noen få når de bare er andreklassinger hadde jeg ikke engang vurdert. Det er nå grunnlaget for godt klassemiljø skal lages. Nå tenker jeg ut fra egen situasjon, der klassene bare er på ca 22 elever, hvorav ca halvparten jenter. Jeg innser jo at ikke alle klasser er sånn.

Men uansett: Det er tidlig å begynne å splitte i "in-crowd" og "ikke-in-crowd."

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 00:47   #68
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

?

Her kan man leie lokaler på skola, og det ville nok vi gjort pga plassmangel hjemme.

Du oppdager fort at det ikke bare er pga plass. i 1 og 2 klasse vil de helst ha bursdager der. Det er det kuleste.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 12:25   #69
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde i den situasjonen leid lokale og invitert alle jentene i klassen og de andre hun leker med. Jeg (som er temmelig syk enda) og mannen hadde ikke hatt noen problemer med å få til det - men så er vi også vant til atskillig større barnegrupper hver dag.

Gammel 25-11-12, 12:42   #70
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Skolen vår låner ut SFO-lokalene og gymsalen gratis, mot at man enten inviterer alle jentene/guttene eller hele trinnet.

Vi slo sammen tre bursdager og inviterte alle jentene (ca. 25 stykker). Da var vi seks foreldre, og arbeidet var helt overkommelig. Kostnadene ble på under 1000-lappen, til sammen.

Jeg vet at ikke alle skoler har et tilsvarende tilbud, men det finnes en del barnehager og skoler man kan låne til en ganske billig penge. Man trenger ikke booke et lekeland til 150 kr pr. unge for å slippe å ha bursdagen hjemme.

Når det forventes så store selskaper, synes jeg at Teofelias metode er glimrende! Også fordi jeg er grunnleggende uenig i at bursdager skal være så dyre og krevende.

Gammel 25-11-12, 13:32   #71
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Men er det virkelig hensiktsmessig at normen er at selskapene skal være så store? Jeg ser argumentet med at "be hele klassen" bidrar til at det ikke står to igjen blant tretti som aldri blir bedt, men utover det blir jeg litt svett av dette med at alle alltid skal bes, spesielt kombinert med "det bør alle foreldre klare" eller "det er bare og ta det på lekeland". Nei, alle klarer ikke det, og nei, alle har ikke råd til det.

Jeg hadde invitert noen få fra klassen samt venner utenfra og bare holdt ett selskap.

I minstens klasse har det aldri vært norm å invitere alle, det er 17 gutter i klassen og det er de færreste som har plass til å ha så mange hjemme. I tillegg så har de færreste råd til å kjøpe ut bursdagen på lekeland eller annet.

Å håndtere et barneselskap som delvis rullestolbruker og ha ansvaret alene for 17 gutter makter jeg bare ikke. Dersom noen synes det er helt skrekkelig så vær så god.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 13:58   #72
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men vil f.eks. bowlingbursdag fungere for 17-19 personer?

Vi hadde bowlingbursdag for klassen til mellomste da han fyllte ti. Så det var 17 tror jeg ni- og tiåringer pluss lillebror på sju. De ble fordelt på tre baner på bowlingen og det gikk kjempefint!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 14:14   #73
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Som du husker, så feiret Kløver og tre andre fra klassen sammen, og vi fikk låne Hassels barnehage gratis. Vi inviterte hele klassen. Det var litt nervepirrende, men utrolig gøy! Så inviterte vi noen av utenom-venninnene til kakespising dagen derpå, hjemme. I hovedbursdagen var i 7 voksne, og det gikk fort og greit å servere og rydde. Men til din situasjon: jeg skjønner det veldig godt om du ikke kan eller orker å gjøre noe slikt, og så lenge flere av barna inviterer alle (enten hele eller ett kjønn) så får jo alle gått i bursdager, selv om de ikke får gått i akkurat ditt barns bursdag. Det som kanskje gjør det litt ekstra kinkig for deg, er at Snuppa di er veldig populær, og at nyss om bursdagen kan føre til litt snakk. Jeg tipper det er dette som i så fall gnager deg mest.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 14:24   #74
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Siden barna ikke går på nærskolen så har vi litt av samme problemet. Vi har løst det på forskjellige måter, men har det aldri hjemme (mye pga at jeg er syk, samt litt ift plass). Barna har også over 20 barn i hver sin klasse av samme kjønn. Alle inviteres.

Vi har gjort flere ting: lekeland, bowling, temabursdag, kino, teknisk museum etc. Bowling har vi hatt med 22 barn - går helt fint! Faktisk veldig bra når jeg tenker etter. En god aktivitet som holder barna geskjeftiget. Men da har vi arrangert det samme med en annen familie - altså to bursdagsbarn sammen. Med så mange barn i hver klasse så er det fint å kombinere synes jeg - hvis ikke så er de ustanselig i selskap. I tillegg så er slike bursdager veldig dyre. Ønsker man en rimeligere variant kan man leie et grendehus, menighetshus, gymsal, barnehage, sfo etc. Disse koster gjerne ikke mange hundrelappene å leie, og så kan man velge å ha f.eks. formingsverksted, diskobursdag, leker eller hva man måtte ønske. Har vi slike bursdager så inviteres gjerne både klassen og vennene utenom. Velger vi type lekelandsbursdag sammen med en medelev i klassen velger vi kun klassen, og gjør noe annet med vennen utenom skolen. Ofte så er det en hyggeligere greie også. En liten gruppe man kan f.eks. ta med på kino og McDonalds f.eks. Mannen min tok med pjokken og 4 kompiser alene nå i høst. Gikk veldig greit

Lykke til!

Gammel 25-11-12, 14:30   #75
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sånn litt i tillegg siden du ikke er i sånn super form: velg noe som ikke tar så mye energi fra dere voksne. Bowling gjør ikke det f.eks. Der går aktiviteten sin gang liksom. En fest uten mye opplegg kan være veldig tøft energimessig. Det oppstår ofte endel konflikter, og man må følge med liksom overalt i lokalet. Spesielt med jenter føler jeg - for da skjer mye litt sånn i det skjulte... Kino er også veldig greit - og en tur innom McD eller Burger King burde foregå noenlunde rolig Velger man Saga kino så er det kort vei til begge. Det er vel lavere pris for barn på kino på dagtid i helgene også er det ikke?!

Gammel 25-11-12, 14:51   #76
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Det som kanskje gjør det litt ekstra kinkig for deg, er at Snuppa di er veldig populær, og at nyss om bursdagen kan føre til litt snakk. Jeg tipper det er dette som i så fall gnager deg mest.

.. og kanskje noen vil gjøre som henne senere, for utelater hun noen, så burde kanskje de også det.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 15:24   #77
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Hvis du er sliten og ikke orker så mye så anbefaler jeg veldig bowling eller lekeland bursdag. Da slipper du å styre på forhånd (mat og drikke blir servert, underholdningen er gitt), og du kan dra når bursdagen er ferdig, og slipper rydding. Det er ikke mye jobb på en slik bursdag, du må være tilstede og ordne litt rundt spising og gaveåpning, ellers går det meste av seg selv. Koster litt, men har dere råd vil jeg absolutt anbefale det.

Og invitere alle på en gang, så er dere ferdig på 1 dag.

Gammel 25-11-12, 16:14   #78
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet du syns lekeland er uoversiktlig, men vil allikevel anbefale det. Vi hadde det da Hiawata ble sju, og arrangerte det da siste to timer før stengetid på fredag. Fordelen med det var at det ikke var så mange der, foreldrene leverte og hentet og jeg slapp å rydde. Jeg satt nede og hadde oversikt over utgangen, Høvdingen var oppe på første nivå inni der og kunne ha litt oversikt. I tillegg leide jeg inn en venninne for en flaske champagne. Min erfaring var at ungene var raske med å si i fra om noen gråt, kranglet eller slo seg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 17:18   #79
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser argumentet med at det ikke er så lett å holde oversikt i en lekelandsbursdag, i hvert fall i vårt lokale lekeland. Dessuten synes jeg sosialiseringsargumentet forsvinner i en sånn bursdag. Alle løper jo hvert til sitt med dem man pleier å være sammen med, og det bli da lite av fellesskapsfølelsen? Jeg liker å ha bursdager hjemme for å bli kjent med ungene, lære meg navn og tilbringe litt tid med bare dem. Vi hadde alle 12 gutta fra klassen + 2 kompiser her hjemme, brukte barnerommene og lita stua og det gikk virkelig smertefritt. Kan godt hende vi er heldige med gjengen. Men jeg synes generelt at foreldrene ikke skal være så redde for å ta styring og legge noen rammer under en bursdag man har invitert til. Bursdagsbarnet kan i alle fall ikke få et slikt ansvar. Tør å be om ro, og at de snakker ordentlig til hverandre og styr fellesleker. Men jeg ser at det kan være tøft om man ikke føler seg i slag. Kinoburdag, hvis penger ikke er en begrensning?

Sist redigert av Minerva : 25-11-12 kl 17:25.
Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 17:21   #80
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Kursdager, Minerva? Det kaller jeg mamma fra Helvete.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:05.